| کد خبر: 219456 |

ثبت تخلفات خودروهای سنگین از طریق دوربین در مشهد

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری پلیس راهور تخلفات خودروهای سنگین در محدوده های قرمز، زرد و سبز از طریق دوربین به صورت آنلاین ثبت و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

تین نیوز

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: با همکاری پلیس راهور تخلفات خودروهای سنگین در محدوده های قرمز، زرد و سبز از طریق دوربین به صورت آنلاین ثبت و متخلفان اعمال قانون خواهند شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، خلیل الله کاظمی در مراسم بهره‌برداری از دو پروژه ساماندهی جاده دسترسی بهشت رضا (ع) و بلوار شهید رجایی و آغاز عملیات اجرایی مسیر ۴۵ متری و پل سواره رو جاده سردخانه که با حضور شهردار مشهد، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ترافیکی مشهد و ورودی‌های شهر، تردد خودروهای سنگین است که بر همین اساس دو پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: یکی از این پروژه‌ها اجرای پل سواره رو و جاده دسترسی محور ۴۵ متری سردخانه است، که با توجه به عرض کم معبر و مشکلات ترافیکی زیاد از جمله تصادفات منجر به فوت که به دلیل تردد تریلی‌های حمل بار از این منطقه شاهد آن بودیم در دستور کار قرارگرفته و امروز آغاز شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه پروژه مذکور، در پایانه بار حدفاصل جاده قدیم و جدید نیشابور از میدان کارآفرین تا اتصال به کنارگذر بزرگراه مشهد - باغچه اجرا می‌شود، تصریح کرد: جاده دسترسی به سردخانه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان عمران و با همکاری شهرداری منطقه هفت اجرا خواهد شد.

کاظمی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل بهسازی مسیل و بازگشایی کال طرق با عرض حدود ۴۰ متر، اجرای راه از میدان پایانه بار تا اتصال به کنارگذر اتوبان مشهد – نیشابور به عرض حدود ۳۵ متر، ایجاد جداول انتقال آب سطحی، آیلند میانی و روسازی مسیرهای رفت و برگشت و اجرای چهار دهانه پل با طول ۸۰ متر است.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه‌ها که با همکاری پلیس راهور استان اجرا خواهد شد، ثبت تخلفات خودروهای سنگین از طریق دوربین است، که بر اساس آن طی دو ماه آینده تمامی دوربین‌های نظارتی مجهز به امکان ثبت پلاک به صورت آنلاین خواهند شد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: بر همین اساس طی دو ماه آینده تخلفات خودروهای سنگین در محدوده‌های قرمز، زرد و سبز به صورت هوشمند ثبت و در یک رفت و برگشت به سیستم مرکزی در تهران به صورت آنلاین به خودروهای متخلف اخطار و در صورت بی توجهی برای آنها جریمه صادر خواهد شد.

کاظمی به بهره برداری از پروژه اصلاح و تعریض جاده دسترسی به بهشت رضا (ع) اشاره و تصریح کرد: در این پروژه که با هزینه حدود ۱۰ میلیارد تومان از بزرگراه شهید شوشتری اجراشده است، یک کیلومتر از جاده بهشت رضا (ع) از سمت شمال به عرض حدود چهار متر تعریض و دو عدد دوربرگردان در مسیر ایجاد شده است و در کنار آن یک لوپ به طول ۴۰۰ و عرض ۱۰ متر جاده کمربند شمالی را به جاده بهشت رضا (ع) متصل کرده است.

وی ادامه داد: همچنین ورودی و خروجی‌های بهشت رضا (ع) نیز اصلاح هندسی و برای خودورهای مسیر جاده قدیم یک ورودی و خروجی و برای خودروهای مسیر آزاد راه نیز یک ورودی و خروجی مجزا تعریف شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد، همچنین به بهره برداری از پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی نیز اشاره و بیان کرد: این پروژه به طول بیش از یک کیلومتر و عرض ۱۰ متر به همراه احداث کانال جمع آوری آب‌های سطحی در تاریخ اول اسفند ۹۸ آغاز و با هزینه بیش از ۱۲ میلیارد تومان ظرف حدود هفت ماه اجرا شده است.

کاظمی با بیان اینکه پروژه احداث ضلع شمالی بولوار شهید رجایی، نیز طبق زمانبندی در نظر گرفته شده آماده بهره برداری شده است، خاطرنشان کرد: بهره برداری از این پروژه، کاهش ترافیک و همچنین بالا بردن سطح ایمنی و ایجاد دسترسی راحت تر به شهرک طرق را در پی خواهد داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.