| کد خبر: 206518 |

اولین پل تیرقوسی شمال شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری رسید

نخستین پل تیرقوسی شمال شرق کشور روز شنبه طی مراسمی در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

تین نیوز

نخستین پل تیرقوسی شمال شرق کشور روز شنبه طی مراسمی در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا،معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و با هدف افزایش کیفیت و سهولت تردد شهروندان و زائران عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح ابوطالب ۲۹ مرداد ماه امسال آغاز شد.

خلیل الله کاظمی افزود: این دوربرگردان به طول ۶۵۰ متر و با شیب رمپ ۴ درصد، عرشه پل به طول ۵۰ متر دارای دو دهانه ۲۵ متری و اولین پلی است که با استفاده از تیرهای قوسی احداث شده و بولوار ابوطالب شمالی را به بولوار ابوطالب جنوبی متصل می‌کند.

وی ادامه داد: متخصصان و مشاوران پروژه به جای سازه فلزی، سازه بتنی را انتخاب کرده و به جای تیرهای صاف معمول، از تیرقوسی استفاده نمودند.

وی گفت: این پروژه به دلیل برخی معارضات از جمله تغییر مکان لوله آب، گاز و جابه‌جایی تیرهای برق و خط ۲۰ کیلو ولت با ۱۱ روز تاخیر به بهره‌برداری رسید.

کاظمی افزود: دوربرگردان همسطح ابوطالب در بزرگراه چراغچی حد فاصل میدان امام حسین (ع) به میدان خیام همواره از نقاط حادثه خیز شهر بود که موجب ده‌ها تصادف منجر به جرح و فوت می‌شد.

وی ادامه داد: در این دوربرگردان همسطح روزانه ۹۰۰ خودرو عبور می‌کرد که منجر به وقوع یکهزار و ۲۰۰ حادثه در سال می‌شد. 

وی ایجاد فضای سبز در ۶ هزار مترمربع و تامین روشنایی با نصب برج نوری و نورپردازی روی عرشه و زیرپل را از جمله فعالیت‌ها در اجرای دوربرگردان غیرهمسطح و پل تیرقوسی یاد شده ذکر کرد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در پیامی اعلام کرد: این پل با ۱۷۵ میلیارد ریال از امروز در اختیار ترافیک قرار می‌گیرد.

محمدرضا حیدری افزود: احداث این پل که حاشیه شهر را به متن متصل می‌کند و بار ترافیکی را در میدان خیام کاهش می‌دهد، از مطالبات چندساله مردم بود.

محمد رضا کلایی شهردار مشهد نیز در پیامی اعلام کرد: تاکنون سعی داشتیم تمام آئین‌های اجرایی و بهره‌برداری از پروژه‌های شهری با حضور مردم انجام شود اما به دلیل رعایت مسائل بهداشتی برگزاری اینگونه مراسم فعلا امکانپذیر نیست و برای ۶ پروژه تا پایان سال نیز مراسمی برگزار نمی‌شود و اطلاع‌رسانی به شهروندان در این زمینه صورت می‌گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.