| کد خبر: 234902 |

◄ رقابت کشورهای منطقه با ایران برای جذب سرمایه گذاری چین

یک عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بر نقش استراتژیک ایران در زمینه استراتژی های کلان کشورهای چین، هند و روسیه تاکید کرد.

تین نیوز

یک عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران بر نقش استراتژیک ایران در زمینه  استراتژی های کلان کشورهای چین، هند و روسیه تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز، آرش رئیسی نژاد در گفت و گو با خبرگزاری فارس، به مسابقه و رقابت کشورهایی همچون رژیم صهیونیستی، ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و عربستان سعودی با ایران برای استفاده از سرمایه گذاری چین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

چند راهکار تبدیل ایران به چهار راه ترانزیتی منطقه

وی گفت که همه این کشورها خواهان جذب سرمایه گذاری و تکنوژی کشور چین هستند و به همین دلیل برای  اینکه بازیگر مطلوب پکن در آسیای غربی باشند، با ایران در حال مسابقه اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در عین حال ایران را شریک تجاری مطلوب چین در منطقه دانست و دلایل آن را به شرح زیر برشمرد:

1-پیامدهای سیاست های آمریکا علیه چین

2- اتصال زمینی به شبکه های انرژی 

3-ایران آخرین دژ دفاعی چین

به گفته وی چین به صورت تاریخی ایران را آخرین دژ دفاعی مرزهای غربی خود می داند در نتیجه ایران اگر بازی بدی نداشته باشد می تواند بازیگر مطلوب چین در منطقه باشد.

وی تاکید کرد که در عین حال برای کشور هند برای مهار قدرت چین و برای روسیه برای دسترسی به اقیانوس هند نیز ایران یگانه بازیگر مطلوب خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: جغرافیا و تاریخ برای ایران بستر را مهیا کرده و کافی است ما با استفاده از دیپلماسی راه بتوانیم از این فرصت ها استفاده کنیم.

برای دریافت فیلم کامل این گفت و گوی تصویری اینجا کلیک کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 0 0

    با سلام - موضوع مهم و مفيدي است ولي متن فوق نسبت به فيلم خيلي مختصر است و فقط عناوين مطالب را شامل مي شود و پياده كردن متن صحبت توصيه مي شود.

    • تین نیوز 0 0

      با سلام و تشکر از شما
      کاربرانی که علاقه مند به اطلاع از کل صحبت این استاد دانشگاه هستند می توانند روی عبارت اینجا در پایان خبر کلیک کنند و فیلم صحبت های ایشان را به طور کامل ببینند.