| کد خبر: 256270 |

انبار سوخته میدان رازی ۵ بار اخطار ایمنی گرفته بود

انباری که در میدان رازی دچار حریق شده است، تنها در سال ۱۴۰۱ پنج اخطار ایمنی صادر شده بود.

تین نیوز

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با انتقاد از بی توجهی مالکان برخی از ساختمان ها به موضوع ایمنی گفت که برای انباری که در میدان رازی دچار حریق شده است، تنها در سال ۱۴۰۱ پنج اخطار ایمنی صادر شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پیش از ظهر امروز بود که دود غلیظ برخاسته به آسمان در محدوده میدان رازی تهران که بیشتر به میدان و محله گمرک مشهور است، توجه مردم را به خود جلب کرد. دودی که خیلی زود تصاویر ثبت شده از آن راهی شبکه های اجتماعی شده و حساسیت افکار عمومی را افزایش داد. منشا این دود یک انبار به مساحت حدود ۳۰۰۰ مترمربع بود که در آن قطعات و لوازم یدکی موتورسیکلت، لاستیک و ... نگهداری شده بود. انباری که به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران جزو انبارهای ناایمن شهر تهران محسوب می شود و متاسفانه مسئولان یا مالکان آن نیز توجه چندانی به ایمنی آن نداشته است.

از بی توجهی به اخطارهای آتش نشانی تا آتش سوزی

سیدجلال ملکی در گفت وگو با ایسنا درباره ایمنی این انبار گفت: در بررسی های اولیه ای که انجام دادیم، مشخص شد که در سال گذشته کارشناسان آتش نشانی طی پنج مرتبه اقدام به بازدید ایمنی ازاین انبار کرده و طی هر بازدید هم اخطار دریافت کرده است. اما متاسفانه توجهی به این اخطارها نشده بود.

وی درباره اینکه خلاءهای ایمنی این انبار چه بوده است، گفت: در گزارش های آتش نشانی موجود است که نسبت به سیستم های اعلام و اطفای حریق تذکراتی داده شده بود. درباره مقاوم سازی سازه ها، اصلاح نوع چیدمان انبار و... هم اخطار و تذکر صادر شده بود، اما توجهی به آن نشد تا اینکه در نتیجه این بی توجهی ها یک انبار در آتش سوخت و جان های بسیاری به خطر افتاد.

نگرانی از ایمنی انبارها

ملکی چندی پیش نیز در گفت و گویی با ایسنا، درباره ایمنی انبارها هشدار داده و گفته بود: «موضوع ایمنی در انبارها از مواردی است که موجب نگرانی ما نیز شده. متاسفانه برخی از مالکان واحد مسکونی خود را به انبار نگه داری از اجناس تبدیل می کنند آن هم بدون اطلاع به شهرداری و فکر می کنند اگر موضع را اطلاع رسانی کنند، شهرداری فقط از آنها مالیات خواهد گرفت. این انبارها بیشتر در محدوده بازار تهران وجود دارد و گاهی به سامانه ۱۲۵ خبر می دهند که یک ساختمان مسکونی دچار حریق شده اما وقتی به محل می رویم تازه معلوم می شود که این ساختمان انبار نگهداری از اجناس بوده است.»

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه در برخی از ساختمان ها نیز مالکان با تغییر کاربری پارکینگ آن را به انبار تبدیل می کنند، گفته بود: «چیدمان انبار و نحوه سیم کشی و لوله کشی آن متفاوت و دارای یکسری استاندارد است اما متاسفانه در این تغییر کاربری ها این موضوعات مغفول واقع می شود و همین موضوع خطر آفرین می شود، حالا شما خودتان بگویید اگر در پارکینگ یک ساختمان مسکونی که به انبار تبدیل شده حریقی رخ دهد چه اتفاقی می افتد و چه حجمی از دود وارد طبقات می شود؟باز انبارهایی که در حاشیه شهر واقع شده در صورت وقوع حادثه تلفات انسانی کمتری خواهد داشت، اما انبارهای بی نام و نشان مرکز شهر، همانند انباری از باروت هستند که ممکن است یک جرقه کوچک در سیم کشی آن جان ده ها نفر را به خطر بیاندازد.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.