| کد خبر: 245936 |

◄ کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در جداره تانکر سوخت+ عکس

در حالی معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در جداره تانکر سوخت کامیون افغان در روز دوشنبه خبر داد که روز یکشنبه نیز محموله 100 کیلوگرمی شیشه در گمرک مرزی دوغارون کشف شده بود.

تین نیوز

در حالی معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه به وزن یک هزار و 118 کیلو گرم در جداره تانکر سوخت کامیون افغان در روز دوشنبه (24 مرداد) در گمرک ماهیرود خبر داد که روز یکشنبه (23 مرداد) نیز محموله 100 کیلوگرمی شیشه از سقف کامیون افغان در گمرک مرزی دوغارون استان خراسان رضوی کشف شده بود.

به گزارش تین نیوز، فریده زبیدی با بیان این که اخیرا کشف مواد مخدر صنعتی به ویژه مخدر شیشه و هروئین از مبدأ افغانستان افزایش یافته، به طوری که کشفیات سال جاری این سازمان در اوزان حجیم، 580 کیلوگرم، 153 کیلوگرم، 400 کیلوگرم و 61 کیلوگرم همگی  شیشه  بوده در مورد کشف محموله بزرگ در روز دوشنبه 24 مرداد ماه گفت: روز گذشته مشخص شد در قسمت زیر تانکر کامیون ورودی از افغانستان در گمرک ماهیرود مقدار 540 کیلوگرم مخدر شیشه به صورت حرفه ای جاسازی شده و ضمن کشف موضوع، کامیون توقیف و مواد مکشوفه همراه با گواهینامه رانندگی متهم صادره از افغانستان، گذرنامه، گواهینامه بین المللی و ...برای طی مراحل قانونی در اختیار مقامات قضایی و نماینده اداره اطلاعات استان خراسان جنوبی  قرار گرفته است.

وی افزود: گزارش واصله از گمرک ماهیرود در خراسان جنوبی، حاکی از آن است که مربی سگ های موادیاب این گمرک، در حین انجام وظیفه در صبح  روز گذشته  و  به هنگام کنترل و بازرسی یک دستگاه کامیون تانکری بنز آکتروز سفید رنگ،  به رانندگی تبعه افغانستان  با در نظر گرفتن شاخص های خطر و استفاده بهینه از سگ مواد یاب موفق به کشف جاسازی حرفه ای 540کیلو و 700گرم  شیشه از این کامیون  شد.

زبیدی در ادامه گفت: در این کشف حرفه ای و بسیار ظریف، قاچاقچیان تعداد 535 بسته حاوی ماده مخدر را به صورت بسته طولی مخصوص، طراحی و در فضاهای ذیل تانکر قرار داده بودند که با استفاده از دستگاه برش، جوش کاری و سنگ فرز، قسمت های زیرین تانکر برش زده شده و جاسازی حرفه ای نمایان و کشف  شد.

معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران توضیح داد:در ادامه بررسی های دقیق گمرک ماهیرود، مشخص شد که کامیون بنز آکتروز دیگری به رنگ قرمز، که  همسفر کامیون اول بوده و پس از کنترل دقیق تر مشخص شد که این کامیون نیز دارای جاسازی سنگین مواد مخدر است .لذا با هماهنگی ستاد  گمرک جمهوری اسلامی ایران  تانکر برش کاری شده و در نتیجه تعداد 594 بسته دیگر به وزن 578کیلو و 100  گرم شیشه کشف شد.

وی افزود: محموله، کامیون ها، مواد مخدر، کلیه مستندات همراه با متهمین پس از هماهنگی به نمایندگان اداره کل اطلاعات استان خراسان جنوبی تحویل شدند.

زبیدی گفت: در مجموع یک هزار و 118 کیلوو هشتصد گرم شیشه از جاسازی این دو کامیون کشف شد.

معاون گمرک ایران  تاکید کرد: اخیرا کشف مواد مخدر صنعتی به ویژه مخدر شیشه  و هروئین از مبدأ افغانستان افزایش یافته، به طوری که کشفیات سال جاری این سازمان در اوزان حجیم، 580 کیلوگرم، 153 کیلوگرم، 400 کیلوگرم و 61کیلوگرم همگی  شیشه  بوده است و روز یکشنبه گذشته (23 مرداد) نیز محموله یکصد کیلوگرمی شیشه از سقف کامیون افغان در گمرک مرزی دوغارون استان خراسان رضوی توسط همکارانمان کشف شده بود.

زبیدی افزود: کشف هزار و 118کیلوگرمی مخدر شیشه در روز گذشته حدنصاب جدیدی از میزان کشف این نوع مواد مخدر شیشه کشف در یک روز را از لحاظ میزان به خود اختصاص داده که تا کنون سابقه نداشته است.

مواد مخدر کشف شده

کامیون حامل مواد مخدر

مواد مخدر شیشه

کامیون مواد مخدر شیشه

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی سخنگوی گمرک

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.