| کد خبر: 245481 |

◄ ۷۶ کشته و امدادرسانی به ۶۱ هزار نفر در پی سیل

تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل‌ اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.

تین نیوز

تازه‌ترین آمارها از شمار جانباختگان و حادثه دیدگان سیل‌ اخیر حاکی از مرگ ۷۶ تن و امدادرسانی به بیش از۶۱ هزار نفر در ۲۵ استان کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، درپی بارش‌های شدید باران در نقاط مختلف شاهد جاری شدن سیل و وقوع آبگرفتگی در این مناطق بودیم، بارش‌هایی که در برخی از نقاط نظیر فیروزکوه، امام‌زاده داوود (ع)، یزد، رفسنجان و ... خسارات جانی و مالی زیادی برجای گذاشته است.

محمد حسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده اظهارکرد:‌ امروز برای بازدید از مناطق سیل‌زده و اطلاع از آخرین روند امدادرسانی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کردم. در جریان این سفر با استاندار و دیگر مسئولان و مقامات محلی نیز دیدار و گفت‌وگوهایی انجام شده و آخرین وضعیت امدادرسانی در این استان ارائه شد. بنا شد تا طبق دستور ریاست محترم جمهوری به سرعت نسبت به جبران خسارات و حمایت از آسیب‌دیدگان اقدام شود.

وی همچنین درباره آمار جانباختگان سیل در کشور نیز گفت:‌ شمار جانباختگان سیل و آبگرفتگی در کشور برابر تازه‌ترین گزارش‌های دریافتی، ۷۶ نفر است. اجساد این افراد به پزشکی قانونی منتقل شده و بررسی اولیه حاکی از مرگ آنها در پی سیل است و تحقیقات ثانویه و تکمیلی نیز در حال انجام است. همچنین ۱۶ نفر نیز مفقود هستند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

امدادرسانی به بیش از  ۶۱ هزار نفر در سیل

مهدی ولیپور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر  به تشریح آخرین وضعیت خدمات ارائه شده از سوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل اخیر پرداخت و گفت:‌ از ابتدای مردادماه تا کنون ۶۵۰۰ امدادگر در ۱۵۰۰ تیم عملیاتی در جریان امدادرسانی به سیل در ۲۵ استان کشور فعالیت داشتند. در این ماموریت‌ها ۱۲۰۰ دستگاه خودرو و ۱۵ فروند بالگرد نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات امدادونجات در ۱۶۶۹ نقطه متاثر از سیل صورت گرفته است، گفت:‌ ۱۶۷ شهرستان، ۱۳۰ شهر، ۱۳۸۶ روستا و ۱۵۳ محور مواصلاتی تحت سیل و آبگرفتگی قرار داشتند که عملیات امدادی در آنها از سوی هلال احمر انجام شده است. در جریان این عملیات‌ها به ۶۱ هزار و ۱۲۷ نفر امدادرسانی شده و ۸۵۸۵ نفر اسکان اضطراری داده شدند. همچنین ۳۰۱۸ نفر نیز به نقاط امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه خدمات هلال احمر در ۲۵ استان متاثر از سیل ادامه دارد، گفت:‌ این ماموریت‌ها به ویژه در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، تهران، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.