| کد خبر: 235582 |

◄ تلفات تصادفات اا درصد رشد کرد

سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن اعلام رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات در پنج ماهه نخست امسال در عین حال از کاهش ۵.۱ درصدی تلفات حوادث رانندگی در مرداد امسال خبر داد.

تین نیوز

 سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: در مرداد امسال آمار تلفات حوادث رانندگی با کاهش ۵.۱ درصدی مواجه بود. در این ماه ۱۳۹۸ نفر که ۱۱۱۹ نفر مرد و ۲۷۹ نفر زن بودند، در تصادفات جان باختند در حالیکه آمار تلفات در مدت مشابه سال قبل ۱۴۷۳ نفر بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، در این ماه ۲۵ هزار و ۳۹۵ مصدوم تصادفات نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که نسبت به سال قبل ۷.۴ درصد کاهش یافته است.

رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات در پنج ماهه امسال

بر اساس این گزارش در پنج ماهه نخست سال جاری آمار تلفات تصادفات با افزایش مواجه بود. در این مدت ۷۰۳۲ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۶۳۳۱ نفر بود، ۱۱.۱ درصد افزایش یافته است.

در پنج ماهه امسال از کل تلفات تصادفات ۵۶۴۲ نفر مرد و ۱۳۹۰ نفر زن بودند.

در این مدت استان های فارس با ۵۵۳، خراسان رضوی با ۴۷۱ و تهران با ۴۶۹ فوتی بیشترین و استان های ایلام با ۵۶، کهگیلویه و بویراحمد با ۹۰ و قم با ۹۸ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

در پنج ماهه امسال ۱۲۷ هزار و ۹۴۰ نفر (۹۴ هزار و ۳ مرد و ۳۳ هزار و ۹۳۷ زن) از مصدومین حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نه درصد بیشتر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.