| کد خبر: 232886 |

رشد تلفات تصادفات در دو ماهه نخست امسال

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در حوادث رانندگی دو ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۹۶ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۹ نفر مرد و ۵۰۷ نفر زن بودند.

تین نیوز

بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در حوادث رانندگی دو ماهه نخست امسال دو هزار و ۵۹۶ نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد دو هزار و ۸۹ نفر مرد و ۵۰۷ نفر زن بودند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات حوادث رانندگی دو ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یکهزار و ۹۸۰ نفر بود، ۳۱.۱ درصد بیشتر شده است.

به نظر می رسد یکی از دلایل رشد کشته های تصادفات رانندگی در دو ماهه امسال لغو و یا کمتر شدن محدودیت های سفر ناشی از شیوع کرونا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است که افزایش تعداد تلفات و مصدومان تصادفات را به ویژه در ایام نوروز و فروردین ماه به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش در دو ماهه امسال بیشترین آمار تلفات تصادفات به ترتیب مربوط به استان های فارس با ۲۴۰ و سیستان و بلوچستان با ۱۹۴ و تهران با ۱۷۸ و کمترین آن مربوط به استان های ایلام با ۱۷، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱ و خراسان شمالی با ۳۴ فوتی بوده است.

در دو ماهه اول امسال، ۴۶ هزار و ۷۹۸ نفر نیز در حوادث رانندگی مصدوم و به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که این تعداد نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰.۲ درصد بیشتر شده است.

از کل مصدومان تصادفات فروردین و اردیبهشت امسال ۳۴ هزار و ۳۸۶ نفر مرد و ۱۲ هزار و ۴۱۲ نفر زن بودند.

مرگ یک هزار و ۱۹۷ نفر در تصادفات اردیبهشت

در اردیبهشت امسال نیز یکهزار و ۱۹۷ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴.۹ درصدی داشته است.

تعداد مصدومان تصادفات که به این سازمان مراجعه داشته اند نیز در این ماه ۲۲ هزار و ۳۶۳ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸ درصد کمتر است.

سازمان پزشکی قانونی کشور با استناد به آمارها و مستندات گردآوری شده در واحد آمار این سازمان که تفاوت قابل توجه تعداد تلفات تصادفات دو ماهه امسال نسبت به سال قبل را نشان می دهد، به هموطنان توصیه می نماید تا به دستورالعمل های اعلام شده مبنی بر محدودیت سفر برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با توجه به آغاز پیک پنجم بیماری توجه کنند و در صورت ناگزیر بودن از سفرهای ضروری، نکات ایمنی و توصیه های لازم برای رانندگی ایمن را مد نظر قرار دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    طرف وقتی بازنشته می شود درکامیونها فقط کارت هوشمند باطل می شود درصورتیکه باید گواهینامه هم گرفته شود وپایه سه داده شود چون باز کار می کنند درمسیر نزدیک وبدون بارنامه کارمندان کارگران وقتی بازنشته می شوند بانیسان وسواری کار می کنند وکسی هم کارندارد پس عامل تصادفات همین است که کسی کاری ندارد وهرکه به هرکه هست هیچ چیز جای خودش نیست