| کد خبر: 209011 |

باران و تگرگ کرمانشاه را درو کرد/ از قطع گسترده برق تا شکستن درختان

بارش باران و تگرگ در شب گذشته (21 فروردین) خسارت مالی زیادی به جای گذاشته است. سازمان هواشناسی پیش از این نسبت به وقوع تندباد و سیل در برخی از نقاط استان هشدار داده بود.

تین نیوز

بارش باران و تگرگ در شب گذشته (21 فروردین) خسارت مالی زیادی به جای گذاشته است. سازمان هواشناسی پیش از این نسبت به وقوع تندباد و سیل در برخی از نقاط استان هشدار داده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، جلیل بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه، در خصوص بارش تگرگ و باد شب گذشته، اظهار کرد: تگرگ و باد نسبتا شدید پنچ شنبه شب، سبب به بار آمدن خسارت مالی شد.

وی افزود: خسارت ناشی از باد شامل قطع جریان برق در ۲۶ نقطه شهری، شکستگی درخت در ۴۵ نقطه فضا و معبر عمومی بود.

بالایی ادامه داد: خسارت ناشی از این بارش‌ها که در برخی مناطق منجر به سیل شد، شامل خسارت به باغات و مزارع در شهرستان‌های کرمانشاه، صحنه، هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب، سنقر و کلیایی و دالاهو بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری  با اشاره به خسارت وارده به اموال و دارایی های عموم مردم از جمله تعدادی از خودروهای شخصی، اعلام کرد:در اثر رعد و برق به لوازم برقی خانگی نیز خساراتی وارده شده است و ارزیابی دقیق آن، به بررسی میدانی و اعزام کارشناسان نیازمند است که میزان آن پس از جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خشنودی از اینکه تگرگ و وزش باد شب گذشته خسارت جانی نداشته است، از مردم درخواست کرد با توجه به  افزایش کمی، کیفی و حجم مخاطرات طبیعی در کشور و استان، موضوع بیمه اموال متقول و غیر منقول و محصولات کشاورزی و باغی و دامی  جدی گرفته شود تا جبران خسارات ناشی از  حوادث طبیعی ممکن و تسهیل گردد.

بالایی در پایان از صندوق بیمه کشاورزی خواست با دقت و سرعت بیشتر ارزیابی، برآورد و پرداخت خسارت محصولات کشاورزی و باغی را در دستور کار قرار دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.