| کد خبر: 205342 |

شمار جان‌باختگان بارش برف در گیلان به هفت نفر رسید

اورژانس گیلان از صبح روز گذشته تا عصر امروز موفق به انجام ۵۴۷ مورد امدادرسانی به مردم گیلان شده که از این‌بین ۷۷ مورد مختص حوادث برفی شامل سرخوردگی‌ها، سقوط از سطح هم‌تراز و مسمومیت با منو کسید کربن بوده است.

تین نیوز

اورژانس گیلان از صبح روز گذشته تا عصر امروز موفق به انجام ۵۴۷ مورد امدادرسانی به مردم گیلان شده که از این‌بین ۷۷ مورد مختص حوادث برفی شامل سرخوردگی‌ها، سقوط از سطح هم‌تراز و مسمومیت با منو کسید کربن بوده است.

به گزارش تین نیوز، به گفته مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان طی دو روز برفی اخیر تا ساعت ۱۴ امروز دو فوتی در مأموریت‌ها ثبت‌شده بود که یک مورد مربوط به یک مرد ۳۴ ساله که در اثر برف‌روبی از ساختمان سقوط کرد و در محل حادثه فوت شد و مورد دوم دیگر نیز مربوط به یک نوجوان ۱۸ ساله بود که به گفته شاهدین صحنه در اثر ریختن برف از سقف ساختمان دچار ایست قلبی تنفسی شد و علیرغم تلاش نیروهای اورژانس و همکاران بیمارستان جان خود را از دست داد.

اما در این میان، کولیوند، رئیس اورژانس کشور طی گفتگویی اعلام کرد که تاکنون هفت نفر در گیلان براثر بارش سنگین برف فوت کرده و ۷۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌اند.

گفته‌شده از میان جان‌باختگان برف طی دو روز اخیر در گیلان پنج نفر براثر ریزش بهمن در رودبار و دو تن دیگر نیز براثر سقوط از ارتفاع و ریزش سقف در رشت جان خود را ازدست‌داده‌اند.

البته جدای از فوتی‌ها در گیلان، ۷۸ تن دیگر نیز براثر تروما ناشی از سقوط و سرخوردگی به مراکز درمانی اعزام شدند که از وضعیت درمانی آن‌ها تاکنون خبری گزارش نشده است.

ناگفته نماند که اورژانس با حضور به‌موقع درصحنه توانست جان حداقل هشت تن از مادران باردار را نجات دهد که بنا بر گزارش‌های دریافتی حال تمامی آن‌ها مساعد است.

مرکز فوریت‌های پزشکی گیلان همچنین طی دو روز برفی اخیر دو مورد مسمومیت با گاز منو کسید کربن نیز داشت که تکنیسین‌های آن اقدامات درمانی لازم را برایشان انجام داد و از مرگ حتمی نجات یافتند.

اسکان اضطراری ۵ هزار و ۴۴۰ متاثر از برف و کولاک در ۲۱ استان

در همین حال رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی هلال احمر در ١۴٠ محور کوهستانی برف‌گیر خبر داد و گفت: امدادگران علاوه بر امدادرسانی به  ۲۰ هزار و ۷۱۶ تن از هموطنان،۱۰۰ نفر را نیز به مناطق امن منتقل کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش امدادرسانی در برف و کولاک از ١٩ بهمن تا ساعت ٠۵:٣٠ صبح  ۲۳ بهمن، افزود: ٢١ استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و همدان در ۴ روز گذشته تحت تاثیر برف و کولاک بوده و امدادگران در ۱۴۰ محور کوهستانی خدمات امدادی لازم را به ۱۶ هزار و ۸۴۵ تن از هموطنان ارائه کرده اند.

وی با اشاره به انتقال ۱۰۰ نفر به نقاط امن و ۲۴ نفر به مراکز درمانی، افزود:  همچنین ۵ هزار و ۴۴۰ نفر از خدمات اسکان اضطراری استفاده کرده و ۸۰۹ خودرو نیز از برف رهاسازی شده است.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۲۷۵ تیم امدادی شامل یک هزار و ۳۷۶ امدادگر و نجاتگر برای ارائه خدمات امدادی به متاثران از برف و کولاک، اظهار کرد: ۴ هزار و ۲۲۷ تخته پتو، یک هزار و ۳۸۸ بسته غذایی، یک هزار و ۹۴۷ کیلوگرم خرما، ۱۲ هزار و ۵۲۴ قرص نان، ۶ هزار و ۱۱۰ بطری آب معدنی، ۷ هزار و ۲۶۵ بسته بیسکویت و ۳ هزار و ۷۰۴ قوطی کنسرو میان متاثران توزیع شده و امدادرسانی در اردبیل، گیلان و مازندران ادامه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.