| کد خبر: 204925 |

واکنش اوکراین به فایل صوتی مربوط به سقوط هواپیما

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سندیت فایل صوتی را که شب گذشته توسط گزارش یک شبکه تلویزیونی اوکراینی منتشر شد، تائید کرد.

تین نیوز

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سندیت فایل صوتی را که شب گذشته توسط گزارش یک شبکه تلویزیونی اوکراینی منتشر شد، تائید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، زلنسکی همچنین با تاکید بر لزوم رمزگشایی جعبه‌های سیاه این هواپیما و تحویل آن‌ها به کی‌یف گفت: این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی مدعی شد: این فایل صوتی نشان می‌دهد که ایران از همان ابتدا و از همان لحظه اول مطلع بوده که هواپیما هدف قرار گرفته است.

ایران انتشار این فایل صوتی را محکوم و تاکید کرد که این اقدامی غیر حرفه‌ای بوده چراکه فایل منتشر شده بخشی از یک گزارش محرمانه بوده است.

این فایل محتوی مکالمه میان یک مامور برج مراقبت و خلبان هواپیمایی دیگر به زبان فارسی است.

محمد جواد ظریف در سخنرانی امروز خود با اشاره به سانحه هواپیمای اوکراینی تاکید کرد: ایران طبق مقررات حق دارد که بررسی‌ها و تحقیقات را خودش هدایت کند. آن‌ها به هر شکلی می‌خواهند حق ما را نادیده می‌گیرند و امکانات لازم را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. بر اساس ضمیمه ۱۳ کنوانسیون شیکاگو از همه طرف‌هایی که باید، دعوت کردیم. آن‌ها هم وظیفه دارند بر اساس درخواست ما ابزار خواندن جعبه سیاه را به ما بدهند، چون از این مدل هواپیما نداشتیم. آن‌ها استنکاف کردند در حالی که حق این کار را نداشتند و ما هم پیگیر این مساله هستیم.

یک هواپیمای اوکراینی روز هشتم ژانویه در آسمان ایران به اشتباه و در نتیجه خطای انسانی نیرو‌های نظامی ایران هدف قرار گرفت که به کشته شدن تمامی ۱۷۶ سرنشین آن منجر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.