| کد خبر: 204876 |

◄ سازمان هواپیمایی: دیگر سندی به اوکراینی‌ها نمی‌دهیم

فایل صوتی محرمانه از مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده توسط تیم برسی فنی اکراینی پس از بازگشت به کشورشان لو داده اند این در حالی است که بر اساس مقررات داخلی و بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است.

تین نیوز

فایل صوتی  مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده توسط تیم بررسی فنی اکراینی پس از بازگشت به کشورشان افشا شده این در حالی است که بر اساس مقررات داخلی و بین المللی، مکالمات خلبانان با برج مراقبت جز اسناد محرمانه هر کشور است.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر یک فایل صوتی از مکالمه خلبان یک پرواز داخلی هواپیمایی آسمان که همزمان با پرواز اوکراینی در حال انجام بوده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه ها در حال دست به دست شدن است.

بنابر این فایل که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌‌شود، خلبان هواپیمای آسمان، شلیک موشکی با نور زیاد را در آسمان تهران و پس‌از آن، یک انفجار بزرگ و پرنور را تشخیص داده‌ و به برج‌مراقبت تهران خبر داده‌ بود.

اما واکنش سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه جالب توجه است؛ چرا که حسن رضایی فر مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با مهر گفته است: سازمان هواپیمایی کشوری از انتشار چنین فایلی مطلع و متعجب شده،  این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است.

مدیرکل سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تیم بازرسی فنی سقوط هواپیمای اوکراینی در اقدامی عجیب، فایل صوتی محرمانه مکالمه خلبان یکی از پروازهای همزمان با پرواز هواپیمای اوکراینی را منتشر کرده است.

او گفته است: این فایل از مجموعه اسنادی بوده که در تیم مشترک بررسی سانحه هوایی در اختیار گروه کارشناسان اوکراینی قرار گرفته است که  این اقدام اوکراینی‌ها سبب شد دیگر هیچ سندی به آنها ارائه ندهیم.

اقدام اوکراینی ها ناقض قوانین بین المللی است

به گزارش تین نیوز، علیرضا منظری معاون اسبق سازمان هواپیمایی کشوری نیز در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص این اقدام اوکراین عنوان کرده است: طبق مقررات انکس 13 طبیعی است که در حین رسیدگی بررسی سانحه تا زمانی که کمیسیون اعلام نظر نکرده است باید اطلاعات آن محرمانه باقی نگه‌داری شود.

وی اظهار داشت: در این مدت هر کدام از اعضایی که داخل عضویت هستند حق ندارند اطلاعات افشا کنند تا زمانی که نتیجه بررسی سانحه تکمیل و نظریه کمیسیون بررسی سانحه اعلام شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • گولخورده شماره 752 0 0

    یعنی با این حساب و بعد از کلی اعلام بی اطلاعی از ماجرای اصابت موشک، سازمان هواپیمایی هم از همون ابتدا باخبر بود؟ دستمریزاد! باز یه دروغ دیگه

  • ناشناس 0 0

    این افشا ویدیو نشون میده سازمان هواپیمایی از ابتدا در جریان موشک بوده اما همچنان اعلام می‌کرد که خوردن موشک به هواپیما از لحاظ علمی و منطقی صحیح نیست