| کد خبر: 187667 |

رئیس پلیس راهور کرمان:

کاهش تصادفات منجر به فوت در کرمان

آمار جان باختگان۳درصد کاهش یافت.

تین نیوز

رئیس پلیس راهور استان کرمان آمار جان باختگان ناشی از تصادفات در شهرهای استان کرمان طی سال ۹۷ را ۲۳۹ نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت سال قبل ۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، سرهنگ یوسف نجفی در جمع اصحاب رسانه در تشریح اقدامات پلیس در سال جاری بیان داشت: در حوزه ترافیک مهمترین نکته بحث تصادفات رانندگی است که در مجموع خوشبختانه استان کرمان از جمله استان‌هایی بوده که در بحث تصادفات آمار کاهشی داشته است.

وی افزود: در شهرهای استان همچنین آمار کاهشی را شاهد هستیم و برابر اعلام پزشکی قانونی تصادفات منجر به فوت در سال ۹۶ در کل استان ۲۳۶ فقره بوده و در سال ۹۷ حدود ۲۲۷ فقره بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: کسانی که جانشان را در سال ۹۷ از دست دادند در شهرهای استان کرمان ۲۳۹ نفر و در سال ۹۶ حدود ۲۳۶ نفر معادل بودند که ۳ درصد کاهش داشته است.

نجفی تصریح کرد: در سال ۹۷ در شهرهای استان کرمان تصادفات منجر به جرح ۹ هزار و ۶۸۲ فقره بوده و ۱۱ هزار و ۷۲۹ مجروح شدند که نسبت به سال گذشته تعداد تصادفات جرحی ۵ درصد افزایش داشته و در سال ۹۶ افراد مجروح ۴ درصد معادل ۴۱۴ نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در مرکز استان معادل ۱۰۸ نفر مربوط به شهرستان کرمان یعنی ۴۵ درصد است که قابل توجه می‌باشد.

رئیس پلیس راهور استان کرمان به تلفات تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: ۳۶ درصد تلفات مربوط به عابران پیاده در کل استان و ۳۷ درصد مختص شهرستان‌ها است که مهمترین آیتم ایمنی عابر پیاده است.

وی افزود: در بحث تلفات در مرکز ۳۵ درصد و در کل استان ۳۲ درصد است؛ همچنین در خصوص راننده و سرنشین در مرکز ۲۸ درصد و در کل استان ۳۲ درصد بوده است.

رئیس پلیس راهور استان کرمان گفت: یکی از اقدامات مهم که باید در دستور کار پلیس و مردم باشد کنترل سرعت است؛ مردم باید سرعت مجاز را رعایت کنند و پلیس هم وظیفه دارد تا زیر ساخت‌های لازم از جمله نصب دوربین کنترل ثابت را نصب کند.

وی یادآور شد: در استان ۴۷ درصد از حوادث منجر به فوت در خیابان‌های اصلی اتفاق افتاده، ۲۱ درصد در بزرگراه‌ها، ۵ درصد در میادین و ۲۷ درصد در سایر معابر شامل خیابان‌های فرعی، کوچه‌ها و مسیرها است.

نجفی بیشترین عامل تصادفات منجر به فوت را عدم رعایت حق تقدم (۲۲ درصد) اعلام کرد و گفت: آمار تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ در سیرجان ۱۰ درصد و در جیرفت و بم ۷ درصد افزایش یافته و این آمار در مرکز استان آمار به دو نفر کاهش یافته است.

وی به چالش‌های پیش روی ترافیک شهری اشاره کرد و یادآور شد: اولین چالش بحث تصادفات و تلفات و دومین آن کنترل انضباط ترافیکی داخل شهرها می‌باشد که اصلاً مطلوب نیست که در این راستا پلیس جوابگو نمی‌تواند باشد و در جهت رفع آن باید فرهنگسازی شود لذا با قرار دادن مأمور و افزودن نیروی انسای این کار صورت نمی‌گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.