| کد خبر: 176370 |

◄ 200 کشته در سقوط یک بوئینگ 737-MAX در اندونزی

منابع خبری از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری در دریای جاوه اندونزی خبر دادند.

تین نیوز

یک فروند هواپیمای مسافربری در دریای جاوه اندونزی سقوط کرد و همه سرنشینان آن جان‌باختند.

به گزارش گروه‌بین‌الملل تین‌نیوز، بر اساس گزارش نیوز‌این‌فلایت، هواپیمای شرکت Lion Air تنها چند دقیقه پس از برخاستن از باند فرودگاه جاکارتا در دریای جزیره جاوه سقوط کرد و همه مسافرانش کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل تین‌نیوز،پرواز شماره JT610  (جاکارتا-جزیره پانگال) ساعت 7:30 صبح روز دوشنبه به وقت محلی از باند فرودگاه جاکارتا پرواز کرد اما فقط 13 دقیقه بعد به دریا سقوط کرد و 189 نفر از سرنشینان آن شامل 180 مسافر و 8 خدمه کشته شدند.

هواپیمای این پرواز بوئینگ  737- MAX 8مجهز به موتور از نوع CFM بوده است که در 15 آگوست امسال (24 مرداد) به  Lion Air تحویل داده شده و فقط 800 ساعت پرواز کرده بود.

به گزارش رویترز، یوسف لطیف، سخنگوی گروه امداد و نجات اندونزی گفت:‌ درحال‌حاضر قایق‌های نجات  به سمت محل سقوط هواپیما حرکت کرده‌اند.

 طبق اطلاعات اولیه، خلبان هواپیما دقایقى پس‌از برخاستن از باند فرودگاه جاکارتا، اعلام وضعیت اضطرارى و درخواست بازگشت کرده بود، سپس هواپیما از صفحه رادار محو شده است.

تاکنون دلیل سقوط هواپیما مشخص نشده است. بازرسان بوئینگ عازم جاکارتا شدند تا علت سقوط یکى از پیشرفته‌ترین و محبوب‌ترین جت‌هاى جهان را بررسی کنند.

بیانیه بوئینگ

به دنبال خبر سقوط هواپیمای اندونزی کمپانی بوئینگ بیانیه ای صادر کرد که ضمن ابراز تاسف از این رخداد توضیحاتی نیز ارائه داد.

در بیانیه این کمپانی هواپیماسازی آمده است: دولت اندونزی سقوط یک فروند بوئینگ 737 MAX 8 در مسیر جاکارتا-پینانگ پنگال در پرواز شماره JT 610 از Lion Air را تایید کرده است.

کمپانی بوئئینگ عمیقا بابت این سانحه متاسف است. نگران سرنشینان این پرواز هستیم و با خانواده‌ها و تمام بستگان آنها ابراز همدردی میکنیم. بوئینگ برای ارائه هر گونه کمک تکنیکی و فنی در جریان بررسی این سانحه آمادگی داشته و با توجه  به پروتکل‌های بین المللی سوالات موجود درباره روند تحقیق و بررسی باید از کانال کمیته ایمنی حمل‌ونقل اندونزی پیگیری شود.

سقوط هواپیما در اندونزی

منبع: newsinflight

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.