| کد خبر: 172243 |

◄ تکمیلی/تعداد مصدومان زلزله 5.9 ریشتری تازه‌آباد به 243 نفر رسید

ساعت دو و 43 دقیقه و 25 ثانیه شب گذشته منطقه تازه‌آباد کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر لرزید.

تین نیوز

ساعت دو و 43 دقیقه و 25 ثانیه شب گذشته منطقه تازه‌آباد کرمانشاه با زلزله‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر لرزید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین به وقوع و در موقعیت 34.63 عرض شمالی و 46.22 طول شرقی ثبت‌شده است.

در این زلزله 100 نفر مصدوم شدند که اکثراً به‌صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند و متأسفانه یک مرد 70 ساله به‌دلیل ایست قلبی در روستای «چم زرشک» حدفاصل ثلاث باباجانی و جوانرود جان‌باخته است.

هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه با اعلام این‌که همه راه‌های استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد افزود: آب شرب شهرهای غرب استان کرمانشاه نیز هم‌اکنون وصل است و مردم در این زمینه مشکلی ندارند. برق 35 روستای شهرستان‌های غربی استان بخصوص ثلاث باباجانی براثر زلزله امروز قطع‌شده بود که تاکنون عمده آنها وصل شده است.

این زلزله تاکنون چندین پس‌لرزه داشته است که بزرگ‌ترین آن‌ها باقدرت چهار ریشتر ساعت سه و 17 دقیقه و 46 ثانیه رخ‌داده است.

در آخرین تحولات این حادثه، صائب مدرسی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرده که تعداد مصدومان این زلزله به 241 نفر و تعداد حان‌باختگان به دو نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، مدرسی افزود: در این زلزله یک زن باردار در اسلام‌آباد غرب و یک پیرمرد ۷۰ ساله در ثلاث باباجانی نیز به‌دلیل استرس ناشی از زلزله جان خود را از دست دادند.

محمدرضا امیریان مدیرعامل شرکت هلال‌احمر استان کرمانشاه هم اعلام کرد: پس از زلزله شب گذشته ۲۱ تیم به‌سرعت راهی منطقه شدند‌.

امیریان افزود: براساس برآوردهای انجام‌شده در مناطقی از دالاهو و ثلاث باباجانی آب روستاها کدر شده است که براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران هلال‌احمر آب شرب موردنیاز آنها را تأمین‌ خواهد کرد.

او گفت: اقلام خوراکی موردنیاز و چادر تأمین‌شده است اما تاکنون نیازی برای توزیع آنها نداشته‌ایم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.