| کد خبر: 170958 |

◄ پیشرفت 54 درصدی بازسازی خانه‌های سرپل‌ذهاب

باگذشت حدود 9 ماه از زلزله 7/3 ریشتری شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه، روند بازسازی خانه‌های تخریب‌شده با 54 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

تین نیوز

باگذشت حدود 9 ماه از زلزله 7/3 ریشتری شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه، روند بازسازی خانه‌های تخریب‌شده با 54 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن کشور با اعلام این خبر گفت: تا قبل از فصل زمستان بازسازی تمام واحدهای روستایی خسارت‌دیده براثر زلزله در استان کرمانشاه تمام خواهد شد.

تابش در آیین افتتاح پنج هزارمین واحد مسکونی روستایی بازسازی‌شده استان کرمانشاه که (۹ مرداد) با حضور معاون اول رئیس‌جمهور در روستای شیرین آب از توابع قصر شیرین برگزار شد، اظهارکرد: دو ماه اول پس از زلزله را مشغول امداد و نجات و اسکان اضطراری بودیم و پس‌ازآن درگیر پروژه بزرگ اسکان موقت شدیم.

به گفته رئیس بنیاد مسکن، فقط در مناطق روستایی کار اسکان موقت برای ۱۵ هزار خانوار انجام شد و پنج هزار نفر نیز کمک بلاعوض اسکان موقت دریافت کردند و در مناطق شهری نیز کار اسکان موقت به بهترین شکل انجام شد.

تابش بابیان اینکه کار اسکان دائم عمدتاً از اردیبهشت آغاز شد، عنوان کرد: در این مدت کوتاه کار بازسازی ۳۰ هزار واحد آسیب‌دیده که حدود ۲۲ هزار مورد آن روستایی و هشت‌هزار مورد آن شهری است آغازشده و ۵۳ تا ۵۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او بر لزوم تسریع درروند بازسازی تأکید کرد و افزود: در کنار این موارد حدود ۵۴ هزار واحد تعمیری هم داشتیم که تاکنون کار تعمیر ۴۸ هزار واحد شهری و روستایی انجام‌شده و مابقی در دست انجام است.

رئیس بنیاد مسکن کشور پیش‌بینی کرد، بازسازی واحدهای مسکونی روستایی مناطق زلزله‌زده تا قبل از زمستان و واحدهای شهری تا آخر امسال یا نهایتاً اوایل سال آینده به اتمام برسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.