| کد خبر: 161969 |

◄ مجلس مقصر غیرمستقیم سوانح هوایی است

کاپیتان هوشنگ شهبازی نتیجه عدم وجود کارشناس هوایی در مجلس را لوکس خواندن صنعت هوایی از سوی برخی نمایندگان و عدم تخصیص بودجه برای نوسازی ناوگان هوایی برشمرد.

تین نیوز

کاپیتان هوشنگ شهبازی نتیجه عدم وجود کارشناس هوایی در مجلس را لوکس خواندن صنعت هوایی از سوی برخی نمایندگان و عدم تخصیص بودجه برای نوسازی ناوگان هوایی  برشمرد.

به گزارش تین‌نیوز، کاپیتان هوشنگ شهبازی معتقد درباره مشکلات صنعت هوایی گفت: 98درصد مشکلات صنعت هوایی که سبب بروز سوانح هوایی می‌شود ریشه در سیاست‌مداران، سیاست‌گذاران، شورای صنعت هوانوردی و تأمین کننده‌مان منابع مالی و مدیران منفعل صنعت هوانوردی دارند.

او تأکید کرد: بی‌اطلاعی و عدم وجود کارشناس صنعت هوانوردی در بدنه مجلس سبب می‌شود که اکثر نمایندگان در ضرورت نوسازی ناوگان خطوط هوایی قانع نشوند.

شهبازی تأکید کرد: فقط مجلسی‌ها باید مسئله الزام نوسازی ناوگان وخرید تجهیزات مدرن فرودگاهی را درک کنند و با توجه به اینکه عمده نمایندگان از تخصص لازم در این زمینه برخوردار نیستند، باید فردی متخصص هوانوردی با دلایل قانع‌کننده بتواند آن‌ها را در این زمینه اقناع کند.

شهبازی گفت: قصور وزارت راه در بروز سوانح هوایی را از بابت عدم اهتمام کافی برای اقناع نمایندگان مجلس است. وزیر راه و معاونان و مشاورانش می‌بایست با نمایندگان در اخذ تأمین منابع با این صنعت چانه‌زنی می‌کردند.

او در ادامه گفت: ناکافی بودن منابع مالی بهانه قابل پذیریش نیست. منابع مالی لازم و کافی در این زمینه وجود دارد (صندوق توسعه ملی) بنابراین نمایندگان مجلس به‌صورت غیرمستقیم در بروز سوانح هوایی نقش دارند.

شهبازی گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون پول نفت می‌بایست برای توسعه ساختارها زیرساخت‌ها و توسعه پایدار کشور هزینه شود بنابراین چنانچه از منابع این صندوق برای توسعه صنعت هوایی استفاده شود می‌توان گفت که درروش هزینه کرد منابع این صندوق به‌صورت قانونی عمل شده است.

شهبازی گفت: توسعه صنعت هوایی سبب توسعه رونق اقتصادی و توسعه توریسم و گردشگری می‌شود و به ازای ورود هر هواپیما هزار شغل مستقیم ایجاد می‌شود

او در ادامه گفت: اگر عزیزان ما در مجلس درجهت تصحیح قوانین گردشگری گام بردارند رونق اقتصادی بسیار خوبی ایجاد می‌شود .

وی گفت: از این رهگذر تورم و بیکاری از بین می‌رود چراکه بیش از 5 میلیون شغل با صنعت هوانوردی در ارتباط است .

این خلبان تأکید کرد: تزریق منابع مالی به صنعت هوایی و نوسازی ناوگان از بروز حوادث هوایی خواهد کاست.

او تأکید کرد: تهیه گزارش کامل از علت سانحه هوایی پرواز تهران-یاسوج  مذکور به‌هیچ‌وجه ضامن عدم تکرار یک سانحه هوایی در روزهای آتی نیست.

شهبازی گفت: کشف دلیل بروز سانحه صرفاً تنها قادر به حل 2درصد از مشکلات صنعت هوایی است و آن‌هم شنیدن زنگ خطر است.

او تأکید کرد: باید به دنبال حل 98درصد دیگر مشکلات صنعت هوانوردی کشورمان باشیم.

شهبازی درباره اهمیت صنعت هوانوردی گفت: اهمیت این صنعت کمتر از فنّاوری هسته‌ای نیست. در سال 2015 کشور کوچکی مانند امارات از محل صنعت هوانوردی 25 میلیارد دلار یعنی معادل یک سال فروش نفت ایران کسب درآمد داشته است.

به گزارش «صما» هوشنگ شهبازی خلبان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که در سانحه هوایی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۰، در پرواز شماره ۷۴۳ مسکو – تهران هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را بدون چرخ دماغه، بدون کوچک‌ترین آسیب به مسافران و هواپیما در فرودگاه مهرآباد به‌سلامت بر زمین نشاند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.