| کد خبر: 132347 |

معاون دادگستری استان سمنان:

۱۹ نقطه حادثه خیز در استان سمنان وجود دارد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان از وجود 19 نقطه حادثه خیز در این استان خبر داد و گفت: بیشتر تصادفات بر اثر واژگونی و خواب آلودگی است.

تین نیوز

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان از وجود 19 نقطه حادثه خیز در این استان خبر داد و گفت: بیشتر تصادفات بر اثر واژگونی و خواب آلودگی است.

 

به گزارش مهر، علی دارینی بعداز ظهر چهارشنبه در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان سمنان که در سالن شهدای هفتم تیر دستگاه قضایی استان برگزار شد ضمن اشاره به آمار تصادفات در استان اظهار داشت: ایجاد مراکزی برای استراحت و درختکاری در اطراف جاده های این استان ضروری است.

 

وی همچنین از وجود 19 نقطه حادثه خیز در این استان خبر داد و گفت: بیشتر تصادفات بر اثر واژگونی و خواب آلودگی است .

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با تاکید بر اینکه مباحث پیشگیری باید براساس علم، تجربه ودانش جهانی باشد، بیان داشت: مدیریت پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه است .

 

دارینی مهمترین وظایف قوه قضائیه را در امور دادسراها، دادگاه ها و رسیدگی و تعقیب مجرمان دانست و گفت: خوشبختانه بسیاری از اقدامات پیشگیرانه نیز در استان نهادینه شده است .

 

وی با بیان اینکه معاونت های پیشگیری استان ها تمام تلاش خود را می کنند تا برنامه های پیش بینی شده آنها بسیار دقیق و قابل اجرا باشد، افزود: در استان سمنان 41 عنوان برنامه در قوه قضاییه تصویب شده است .

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان طرح امید را یکی از تاثیر گذارترین طرح ها در زمینه سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: طرح نماد در آموزش و پرورش (پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی) از جمله برنامه های این طرح است که در یکی از شهرستان های استان و در تمامی مدارس اجرا می شود .

 

دارینی با تاکید بر اینکه باید به اطفال و نوجوانان در حوزه دعاوی خانواده توجه شود، افزود: متاسفانه بیشترین آسیب متوجه این کودکان است که مجبورند در شرایط نامناسب با خانواده هایشان ملاقات کنند .

 

وی با اشاره به این مطلب که بر اساس آمار پرونده های استانسمنان ورودی های زندانی ها در سال گذشته 9 درصد و موجودی 10 در صد کاهش داشته است، اظهار داشت: این آمار نشان می دهد که دستگاه قضائی در سیاست های حبس زدائی موفق بوده است .

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان از وجود 821 مسجد در استان خبر داد و بیان داشت: باید از ظرفیت های مساجد و هیئت های مذهبی در برنامه پیشگیری مردمی و همکاری نیروها استفاده کنیم .

 

دارینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که نهایت خوشبختی این است که مسئولان در اصلاح عموم مردم کار وتلاش کنند، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای پیشگیری از بحث طلاق، حاشیه نشینی، مفاصد اخلاقی و اعتیاد در اولویت کاری این معاونت است.

 

دادستان عمومی مرکز استان سمنان نیز در این نشست حضور مردم را در پای صندوق های رای بی نظیر دانست و گفت: خوشبختانه هماهنگی خوبی بین مجریان ،ناظران و هیئت های اجرایی صورت گرفته بود .

 

حیدر آسیابی تصریح کرد: به تمام نشریات قبل از برگزاری انتخابات تذکراتی داده شد تا از درج آگهی یا مطالب علیه نامزد دیگر خودداری کنند .

 

وی افزود: حضور پرشور مردم در انتخابات موجب افزودن حماسه پرافتخار و برگ زرین دیگری بر کتاب جمهوری اسلامی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.