| کد خبر: 11020 |

در جلسه اتاق فکر ریلی عنوان شد:

◄ تدبیر مدیر عامل راه آهن درخصوص سانحه ریلی تهران - مشهد / پیشنهادهای مدیر عامل رجا برای پیشگیری از حوادثآینده

تین نیوز | سیزدهمین جلسه اتاق فکر ریلی، 28 خردادماه سال جاری با حضور مدیران صنعت ریلی کشور در ساختمان راه آهن با بررسی سانحه قطار تهران - مشهد برگزار شد. 

به گزارش تین نیوز، در این جلسه، محسن پورسیدآقایی معاون و وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر ریلی،  سیدحسن موسوی‌نژاد، مدیرعامل شرکت رجا و جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل نقل ریلی حضور داشتند.

در این جلسه مدیر عامل راه آهن در خصوص حادثه تهران - مشهد گفت: بی تردید این حادثه مهم ترین اتفاق رخ داده برای صنعت حمل ونقل بوده و ماباید تمهیداتی بیندیشیم تا دیگر چنین اتفاقی رخ ندهد و موضوع را باید ریشه ای دنبال کرد.

پور سید آقایی با ابراز این نکته که یکی از راهکارهایی که بعد از وقوع حادثه تهران – مشهد انجام شد، برنامه ریزی برای جذب نیروی جدید بوده است، گفت: باید در این زمینه بسیار سختگیر بود تا متقاضی بعد از جذب بر اهمیت فعالیت خود واقف باشد.

مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر ریلی نیز در این زمینه گفت: ارزش نهادن به لوکوموتیو ران و ایجاد پرستیژ از جمله مواردی است که باید مورد توجه باشد.

در ادامه موسوی نژاد در خصوص رفع عارضه دریافت وجه نقد بدون صدور قبض اعلام کرد که  شرکت رجا طرح آزمایشی را در این خصوص در حال اجرا دارد.

شایان ذکر است در سیزدهمین جلسه اتاق فکر ریلی سانحه قطاری تهران- مشهد، شناسایی عارضه ها و عملکرد کارگروه مسافری و کارگروه فنی زیر بنایی در یک نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در طول این جلسه اعضای حاضر در جلسه پیشنهادهایی در خصوص چگونگی پذیرش نیرو، شیوه آموزش به راهبران، ایجاد انگیزش برای پرسنل و جلوگیری از تخلف تغییر نام بلیت ها بحث و تبادل نظر کردند.

پیشنهادهای مدیر عامل رجا برای پیشگیری از بروز سوانح ریلی

در این جلسه، مدیرعامل رجا به دنبال بروز سانحه قطار مسافري تهران- مشهد، راهکارهایی برای جلوگیری از وقوع مجدد چنين حوادثي در کشور پیشنهادهایی ارایه کرد.

موسوی با بیان اینکه عوامل زیادی وجود دارد که باید قبل از وقوع حوادث مورد بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: داشتن ساختار مناسب امداد در زمان سوانح، بررسی رفتار واگن ها در هنگام بروز حادثه، چیدمان مسافران در داخل واگن ها  از مواردی است که می توان با کنترل و آنهادر وقوع و یا خسارات ناشی روز حوادث را کاهش داد.

وی افزود: می توان در توزیع فروش بلیت به نحوی عمل کرد که مسافر جایگاه امن تری داشته باشد.

براساس نظرات کارشناسی، اقدامات لازم برای پیشگیری از سوانحی مانند حادثه قطار مسافری تهران- مشهد  را می توان به شرح زیر ارایه کرد:

1- نسبت به نصب باليس در ورودی ايستگاه ها و سيستم onboard بر روی کليه لکوموتيوهای کشور حداکثر تا پايان سال جاری اقدام شود.
2- تسريع در جذب  لکوموتيوران و طي دوره هاي آموزشي مربوطه
3-     تشديد کنترل های لازم در صدور تاييديه نهايی گواهينامه لکوموتيورانان
4-    استفاده ايمن از سيستم  C.T.C درمحورهای مختلف
5-    در محور تهران – مشهد جهت ورود قطارها به خط قبولی، برابر سيستم علایم اقدام و عمل باطل نمودن مسير پس از ورود قطار به بلاک ممنوع گردد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    برگزاری این نوع جلسات قطعا " به صلاح سیستم ریلی کشوراست!ولی بهتر بود کارشناسان وزعامای شرکت کننده درجلسه ششمین آیتم را به پیشنهداتشان می افزودند!!چرا که ازاصلی ترین واساسی ترین عواملی است که سیستم صنعت حمل ونقل ریلی را بیمه می کند! ۶ - رسیدگی به معیشت ومشکلات کلیه پرسنل راه آهن و بکارگیری افراد متخصص وباتجربه بجای افراد بی تجربه.

  • محمد علی یواش رو 0 0

    جناب دکتر پورسید اقایی بنظر من تسریع درروند خصوصی سازی در تمام زیر ساخت ها بخصوص کشش و جذب سرمایه گذاران خارجی وداخلی خیلی از مشکلات را میکاهد متاسفانه در مدیریت قبلی راه اهن بصورت احمقانه ای پس رفت داشتیم و تمام شاخص ها بعلت بی لیاقتی و بی کفایتی منفی شد بطور مثال در امرجذب روسای قطارکه امری کاملا تصدی گری است عده ای با شانتاژگری و شلوغ بازی اب را گل الود نموده و این امر را به عقب برگردانند در حالی که به کرات شاهد بوده ایم دوستان در کسوت پیمانکاری دلسوز تر وجانانه تر کار میکردند و امنیت بی پایان شغلی در تمام کشور ها مردود شناخته شده چون فساد اور است

  • یک راه اهنی 0 0

    با سلام آقای یواش رو به نظر خودم نمی گویم آنچه در عمل موجود است را بیان می کنم ۱ - افاضه فرموده اید " در حالی که به کرات شاهد بوده ایم دوستان در کسوت پیمانکاری دلسوز تر و جانانه تر کار میکردند و امنیت بی پایان شغلی در تمام کشور ها مردود شناخته شده چون فساد اور است " امنیت بی پایان برای که بوده است از این روسای قطار بی چاره. آیا این درست نیست که اینها(کارکنان سیر وحرکت) هر جا مدیران اشتباهات مرگ آفرینی کرده اند جان آنها به خطر افتاده و یا قربانی شده اند جهت داشتن امنیت بی پایان این نامدیران ۲ - افاضه دیگرتان " متاسفانه در مدیریت قبلی راه اهن بصورت احمقانه ای پس رفت داشتیم و تمام شاخص ها بعلت بی لیاقتی و بی کفایتی منفی شد " درست است آقای صاحب محمدی یک مدیر راه آهنی نبود ولی اینکه ایراد کار را در نیروی انسانی می دانست و برای کارکنان عملیاتی خود احترام ویژه ای داشت نظرتان چیست. ۳ - اینکه در آسمان خراش ها و پشت دربهای بسته چند نفر بازنشسته غیر موجه و شاید هم موجه بدون ارتباط با کارکنان عملیاتی خود تصمیم می گیرند یعنی چه!؟ یاد این حرف می افتم که خود گویید و خود خندید عجب مردان هنرمندی ۴ - تنها راه چاره حل مشکلات اساسی و نجات راه اهن به صورت پایدار تحول در نیروی انسانی است که امیدوارم توی کله همه مان بالاخص این مدیران فعلی برود و الا هر چه بودجه بگیرند را مدیران فرصت طلب بدنه و نیروی انسانی عقب مانده به فنا می دهند آن یکی با شرکت های خصوصی اش و آن دیگری با ناتوانی اش خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

  • کارشناس ریلی 0 0

    جناب یواش رور؛ خیلی تند میری. اگه راست میگی اسم واقعیت رو بنویس و مرد باش ایمیل تو بفرست. تا بگم که نون تو و امثال تو از این خصوصی سازی بی حساب و کتاب چاق شده. و رانت فرصت و موقعیتت بعد بازنشستگیت سرجاشه. جناب مهندس ع. ر. ن …خیلی ساده است تو که ادعات اسمون هفتم هم رسیده. معادله به این سادگی رو درک نمیکنی.. راه اهن وقتی با خصوصی سازی به پیشرفت کمی و کیفی میرسه. که زیر ساخت لازم رو داشته باشه…الان اقای دکتر می فرمایند اگر بخش خصوصی بیاید و منابع دولتی هم تامین اعتبار کنند هفت سال دیگر باید صبرکنیم…اگر این اگرها محقق شود. پس با این زیر ساخت انحصار دولتی تقدیم بخش خصوصی شده. انحصار فساد می اورد. نه امنیت شغلی…امنیت شغلی برای مدیران رده ی بالا بله فساد می اورد نه برای مامورین سیر و حرکت قطار.. وقتی تامین مالی بشوند. قانون هم با صراحت قوی خطا را نادیده نگیرد فسادی پدید نمی اید.. عزم جزم نموده اید که دراین اشفته بازار دکانی موروثی از رییس قطار برای خودتان درست کنید.. والا روشن است که با حاکمیتی شدن شغل شرکتها نیز با عدم پرداخت حقوق رییس قطار به سود بیشتری میرسند. وقانون هم صراحت بر حمایت از بخش خصوصی دارد.. برای جلب توجه به سرمایه گذاری…ضمن اینکه جایگاه نظارت بر بخش خصوصی هم به قوت خود باقیست. وصدای مردم هم به گوش مسیولین میرسد. باز خورد شرکت جوپار رو هم دیدیم.. که رییس قطارش مجبور بود جهت حفظ شغلش صدای کاستی ها و تهویه ی خراب و تاخیر زیاد و ناهنجاری های دیگر را در نیاورد والا اخراج میشد،. اخر هم که شده بود مسافرکش.. شما هم سطح طمع خود را پایین بیاورید. وبه همان شرکت خود قانع باشید. شرکت نیروی انسانی را بگذارید برای هفت سال دیگر.. اسم خود را هم به جای محمدعلی یواش رو بگذارید::: علیرضا تاریکی. چون فقط به فکر جیب تاریک و پول سیاه برای ان جیب تاریک هستید. با شرکاتون..

  • محمد علی یواش رو 0 0

    سلام به برادر اقای یک راه اهنی که قبلا دررجا بوده حالا تو راهن البته با عنایت وزرنگی حاج رضا تونستی بره راه اهن عیبی نداره ونقلی نیست اما من محمد علی یواش رو استخدام دوره ۵ ریس قطار هستم و هیچ ابایی از مخفی کردن اسم فامیلم ندارم و الان هم اعتقاد راسخ به خصوصی سازی ودادن روسای قطار به بخش خصوصی دارم چون حالت تمرکز را در دوران قبل دیدیم وافات انرابررسی کردیم امید وارم روسای معونت مسافری هرچه سریعتر این اقدام را عملی کنند

  • ناشناس 0 0

    سلام شما را بخدا به ایشان بفرمایید عوامل موثر در سانحه ربطی به واگن ندارد تمام مشکلات عوامل انسانی ست درست است اگر واگنها از رده خارج و پوسیده از سیر خارج شوند خیلی موثر ست ولی متاسفانه کسی تاکنون برای ناوگان ریلی طول عمر مفید را تعریف نکرده اگر دولت جلوی واردات واگنهای دسته دوم را میگرفت الان شاهد ناوگان پیر و فرسوده نبودیم چرا واگنهایی که چندین سال را در دیگر کشورها کار کرده به ایران وارد و استفاده مینمایند