| کد خبر: 255417 |

◄ معرفی کتابچه راهنمای دوچرخه سواری ایمن در شهر تهران

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با هدف ارتقاء ایمنی دوچرخه سواران در پایتخت، اقدام به تهیه کتابچه ای تحت عنوان « راهنمای دوچرخه سواری ایمن در شهر تهران» کرده است.

تین نیوز

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با هدف ارتقاء ایمنی دوچرخه سواران در پایتخت، اقدام به تهیه کتابچه ای تحت عنوان «راهنمای دوچرخه سواری ایمن در شهر تهران» به نویسندگی مهدی حسن زاده و مینا محمودی کرده است.

به گزارش تین نیوز، دوچرخه سواری به عنوان یکی از شیوه های پاک حمل و نقل ضرورتی انکار ناپذیر در شهر تهران به شمار می رود.

با این وجود، نبود آگاهی کافی نسبت به موضوعات مرتبط با ایمنی دوچرخه سواری، چه برای دوچرخه سواران و چه برای سایر کاربران راه، به خصوص رانندگان وسایل نقلیه موتوری، یکی از عوامل مهم بازدارنده دوچرخه سواری در پایتخت است.

 این نقیصه منجر به عدم استقبال از دوچرخه سواری به عنوان یک شیوه حمل و نقل شهری در تهران می شود.

برای رفع این نقیصه و افزایش آگاهی نسبت به مقوله ایمنی دوچرخه سواران، کتابچه ای در پنج بخش به رشته تحریر درآمده که در آن به ؛ تجهیزات ایمنی، مهارت های مورد نیاز دوچرخه سواری، اطلاعات ترافیک، موانع و قوانین و اقدامات سازمانی پرداخته شده است.

هدف از انتشار این کتابچه کمک به دوچرخه سواری ایمن در سطح شهر تهران است چرا که دوچرخه‌ سواران در برخورد با عوامل بیرونی و به ویژه وسایل نقلیه موتوری بسیار حساس و آسیب پذیر هستند و تامین پوشش حفاظتی آنها فقط از طریق ایمن سازی معابر تدوین و اجرای دقیق مقررات راهنمایی رانندگی و ارتقای سطح دانش ایمنی ترافیک میسر است.

در بخشی از این کتابچه می ‌خوانیم؛  کلاه ایمنی دوچرخه استاندارد در کاهش ریسک مرگ و صدمات جبران ناپذیر ناشی از تصادفات بسیار موثر است. کلاه ایمنی با جذب نیرو در تصادف کار می کند بنابراین اگر تجربه یک تصادف داشته باشد حتماً باید تعویض شود حتی اگر صدمه ای که دیده است قابل رویت نباشد. توجه کنید کلاه مخصوص سایر ورزش‌ها مانند هاکی بیسبال و فوتبال برای دوچرخه سواری مناسب نیست.

این کتابچه توسط مهدی حسن زاده و مینا محمودی به نگارش درآمده و در 46 صفحه و  1000 نسخه توسط انتشارات مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر شده است.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.