| کد خبر: 204657 |

حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه در صورت اینکه پروانه فعالیت خود را تمدید نکنند، حذف می‌شود، یعنی سهمیه سوخت آنها از حالت عمومی خارج و به صورت شخصی خواهد شد.

تین نیوز

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سهمیه سوخت تاکسی‌های فاقد پروانه در صورت اینکه پروانه فعالیت خود را تمدید نکنند، حذف می‌شود، یعنی سهمیه سوخت آنها از حالت عمومی خارج و به صورت شخصی خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: رانندگان این نوع تاکسی ها تا پایان بهمن ماه امسال فرصت دارند با مراجعه به شهرداری های یا سازمان های تاکسیرانی نسبت به تمدید پروانه فعالیت خود اقدام کنند تا سهمیه سوخت آنها از حالت عمومی خارج نشود.

وی در پاسخ به این سئوال که دیده شده که برخی از رانندگان تاکسی سهمیه سوخت خود را به دیگران می فروشند، تصریح کرد: شاید به صورت موردی چنین اتفاقی بیفتد، رانندگان تاکسی که دارای پروانه فعالیت هستند، سهمیه سوخت آنها کفاف فعالیت خودشان را می دهد، اما بخشی از رانندگان که پروانه فعالیت ندارند و کارت سوخت عمومی هم دارند شاید مبادرت به فروش سهمیه سوخت خود می کنند که با اجرای طرح حذف سهمیه سوخت افراد بدون پروانه فعالیت جلوی اقدام آنها نیز گرفته می شود.    

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطر نشان کرد: هیات وزیران طی مصوبه‌ای به مجموعه وزارت کشور تکلیف کرده تا تاکسی‌های غیر فعال بخصوص در کلان شهرها را شناسایی کنند و پیرو این مصوبه اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور، سامانه جامع ناوگان تاکسیرانی را راه‌اندازی کرد تا فرایند صدور پروانه‌ که در شهرهای مختلف به صورت برخط در این سامانه گزارش شود.

وی گفت: با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی سوخت و اهداف تعریف شده در این طرح مبنی بر ارائه سهمیه سوخت به ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل عمومی شهری، به منظور جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان فعال در این حوزه، طرح حذف سهمیه سوخت ناوگان فاقد پروانه را به کار گروه مربوطه داده شد و این پیشنهاد به تصویب کار گروه رسید.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: پیرو این مصوبه، تاکسی‌های فاقد پروانه تا ۳۰ بهمن فرصت دارند تا نسبت به دریافت و یا تمدید پروانه خود اقدام نمایند در غیر اینصورت در گام نخست از اول اسفند ماه سهمیه سوخت عمومی این گروه از ناوگان حذف خواهد شد.

ضامنی اعلام کرد: پروانه تاکسیرانی معتبر با استناد به قوانین و ضوابط حاکم بر تاکسیرانی شرط اصلی برای فعالیت و تردد تاکسی در سطح شهرها و همچنین دریافت هرگونه خدمات اداری از سوی سازمان‌های تاکسیرانی به شمار می‌آید و تاکسیرانان باید در خصوص تاریخ انقضاء پروانه تاکسیرانی خود دقت و  اهتمام ورزند. ‌

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.