| کد خبر: 188885 |

◄ تشریح اقدامات کشورهای مختلف برای کاهش استفاده از وسایل نقلیه موتوری

یکی دریگر از شهرهایی که در روی‌آوری به حمل و نقل پاک پیشگام شده است شهر اسلو در کشور بلژیک است که در آن، محل پارک خودرو ،به خطوط دوچرخه تبدیل شده است.

تین نیوز

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، با طرح این سوال که ما برای زمین چه کرد‌ه‌ایم، به تشریح اقدامات کشورهای دیگر جهان به منظور کاستن از آسیب‌های اجتماعی حمل و نقل فسیلی پرداخت و گفت: یکی از کشورهای پیشگام در استفاده از حمل و نقل پاک هند است که، قرار است در آن تا سال ۲۰۲۴  این کشور کاملاً از خودرو‌های برقی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مهدی روانشادنیا با اشاره به اقدامات جالب شهرهای مختلف برای نجات زمین، اظهار کرد: یکی دریگر از شهرهایی که در روی‌آوری به حمل و نقل پاک پیشگام شده است شهر اسلو در کشور بلژیک است که در آن، محل پارک خودرو، به خطوط دوچرخه تبدیل شده است.

وی با پرداختن به این نکته که، لندن در حال کاهش خیابان‌ها به نفع عابران پیاده است، افزود: در برخی کشورهای اروپایی تا سال 2030 خودروهای بنزینی را از رده خارج می‌کنند.

به گفته روانشادنیا، سئول قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ کاملا از شر اتومبیل‌های مضر خلاص شود و در بخش مرکزی مادرید اسپانیا حمل و نقل موتوری انجام نمی‌شود.

وی با تاکید بر این نکته که کشور فرانسه نیز اقدامات پیشگیرانه خوبی در ارتباط با دستیابی به شهری پیاده محور و عاری از حضور وسایل نقلیه موتوری صورت داده است، گفت: در پاریس، یک بزرگراه شلوغ به منطقه پیاده تبدیل شده و در شهر کپنهاگ دانمارک نیز ساخت یک شاهراه عظیم برای دوچرخه در حال اجرا است.

وی به اقدامات کشور آلمان نیز برای کاستن از استفاده از خودرو و وسایل نقلیه موتوری هم پرداخت و خاطرنشان کرد: برلین در حال ساخت بزرگراه مستقلی برای تردد دوچرخه‌ها است که مستقل از جاده‌های این کشور طراحی شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.