| کد خبر: 188248 |

معاون حمل‌ونقل و شهردار تهران:

◄ رصد خودروهای دیزل فاقد معاینه فنی از ابتدای سال

بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر می‌بینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از کنترل و رصد خودروهای دیزل فاقد معاینه فنی از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: بیش از 750 خودرو  دیزل تاکنون ارزیابی و پایش شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک؛ «محسن پورسیدآقایی» با اشاره به این که طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلب‌ها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجام‌شده است اما برای معاینه فنی خودروهای دیزل اقدامی جدی صورت نگرفته بود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری رصد و کنترل معاینه فنی خودروهای دیزل با جدیت در حال انجام است.

معاون شهردار تهران گفت: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش یا Low Emission Zone (محدوده کم‌آلاینده) از آبان ماه سال گذشته، کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانه‌روز و همه روزهای هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند و به‌عبارتی‌دیگر تست‌های معاینه فنی به‌عنوان یک الزام زیست‌محیطی موردتوجه قرار گرفته است.

پورسیدآقایی با بیان اینکه خودروهای دیزل که در شهر تردد می‌کنند، سهم  قابل‌توجهی در انتشار آلایندگی دارند تصریح کرد: بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر می‌بینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 750 دستگاه خودروی دیزل توسط اکیپ تست کنار جاده‌ای مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که از این تعداد 9 درصد فاقد معاینه فنی بودند.

پورسیدآقایی ادامه داد: معاینه فنی 105 دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون تست آلایندگی نیز ابطال‌شده و در مجموع 169 دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی، اعمال قانون شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.