| کد خبر: 139548 |

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

بزرگراه امام علی(ع) پس از 40 سال به بهره‌برداری رسید

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دولت‌ها به تعهدات خود در حمل‌ونقل خود عمل نکردند و از سال 89 حتی یک اتوبوس هم به شهر تهران داده نشد.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: دولت‌ها به تعهدات خود در حمل‌ونقل خود عمل نکردند و از سال 89 حتی یک اتوبوس هم به شهر تهران داده نشد.

سید مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از 66 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی تهران و حومه اظهار داشت: در مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم که روز اول و روز آخر خدمت برای آنها فرقی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در کار جهادی مبدأ، زمان و مکان مهم نیست، گفت: در مأموریت‌های جهادی فقط کار مهم است و با توکل به خدا مشکلات در کارهای جهادی حل می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه در سه مدیریت شهری خدمت کرده است، اظهار داشت:‌در حال حاضر شهر تهران دارای 110 سوله مقاوم در برابر زلزله است که هر کدام حدود 2 هزار مترمربع فضای مفید دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در حال حاضر تهران دارای مرکز فرماندهی و ستاد بحران در کشور است که نمونه آن در هیچ کجای کشور ساخته نشده است و اگر خدای‌ناکرده حادثه طبیعی در این شهر اتفاق بیفتد، در این ستاد افرادی که در آن زندگی می‌کنند تا دو هفته نیاز به آب، برق و حتی گاز ندارند.

وی بیان داشت: طرح بزرگراه امام علی(ع) برای 40 سال گذشته است و از بافت فرسوده و همین‌طور ساختمان‌های مسکونی عبور می‌کرد ولی با یک مأموریت جهادی بزرگراه امام علی پس 40 سال و با طول بیشتری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

حسینی افزود: مدیری،‌ مدیر است که تصمیم بگیرد و پای تصمیم خود بایستد. این ویژگی شخصیتی آقای قالیباف است و امیدوار هستیم این مدیر همیشه ماندگار باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: در حوزه حمل‌ونقل نیز بیشترین فعالیت را شهردار تهران داشت و اقدامات مؤثری نیز تاکنون در سطح شهر در این حوزه اتفاق افتاده است.

وی گفت: در 10 سال گذشته تمامی اتوبوس‌ها بدون کولر و حتی دنده خودرو نیز جا نمی‌رفت ولی الان اتوبوس‌ها اتوماتیک و دارای کولر هستند و شهروندان می‌توانند سفر راحت‌تری را داشته باشند.

حسینی بیان داشت: از سال 89 اتوبوسی از سیستم دولتی دریافت نکردیم، در صورتی‌که بر اساس قانون 82.5 درصد هزینه اتوبوس را باید دولت پرداخت کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شرکت واگن‌سازی تهران افزود: این مجموعه در هر 24 ساعت 1.2 واگن را تولید می‌کند و اگر ظرفیت‌ها بیشتر شود، می‌تواند روزانه بیش از دو واگن را بسازد.

وی ادامه داد: تنها راه حل کاهش آلودگی شهر تهران توجه به حمل‌ونقل عمومی است.

حسینی تصریح کرد: در شرکت واگن‌سازی استانداردهای بین‌المللی لحاظ می‌شود واین شرکت می‌تواند هر نوع سفارشی از کلان‌شهرها را تولید و تحویل دهد.

مازیار حسینی

وبلاگ‌نویس
منبع: خبرگزاری فارس

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.