| کد خبر: 98219 |

احداث۵۷.۵ کیلومتر راه روستایی در قروه در دست اجرا است

تین‌نیوز| رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان قروه گفت: احداث حدود 57.5 کیلومتر راه روستایی شهرستان قروه در دست اجرا است.

 

عبدالرضا ابراهیمی فر به پروژه های راه روستایی در دست اقدام که اکنون به دلیل کمبود اعتبار متوقف است اشاره کرد و افزود: از جمله این طرح ها 16 کیلومتر راه روستایی اوجبلاغ - نیازبلاغ است که دو کیلومتر آن آسفالت، پنج کیلومتر زیرسازی و 9 کیلومتر هم خاکبرداری و خاکریزی شده است.

او با اشاره به اینکه از چهار کیلومتر راه روستایی آصف آباد سه کیلومتر آسفالت و یک کیلومتر زیرسازی آن انجام شده است، گفت: از شش کیلومتر طول راه روستای چهارگاه - خشکمرود 1.2 کیلومتر آسفالت شده، سه کیلومتر زیرسازی و 1.8 کیلومتر خاکریزی آن از سال 92 تا کنون انجام شده است.

ابراهیمی فر با اشاره به اینکه آسفالت سه کیلومتر راه روستایی ملک آباد در دست اقدام است و زیرسازی آن انجام شده است، اظهار کرد: از هفت کیلومتر راه روستایی قصلان-آجی چای سه کیلومتر زیرسازی و چهار کیلومتر عملیات خاکبرداری و خاکریزی انجام شده است.

وی افزود: از 5.5 کیلومتر راه روستایی شجاع آباد نیز 2.2 کیلومتر آن آسفالت شده است، 1.3 کیلومتر عملیات زیرسازی آن انجام و دو کیلومتر خاکریزی و خاکبرداری نیز به اتمام رسیده است و همچون چند راه اشاره شده منتظر تامین اعتبار است.

او اظهار کرد: از چهار کیلومتر مسیر تکیه علیا - سفلی، دو کیلومتر روستای ظله جوب، شش کیلومتر مهدیخان - سه راهی اوچبلاغ عملیات زیرسازی و خاکریزی و خاکبرداری آن در دست اقدام است.

رئیس اداره راه و شهرسازی قروه به چهار کیلومتر عملیات تعریض راه روستایی صندوق آباد-چهار راه شهاب الدین اشاره کرد و افزود: عرض جاده از 5.5 کیلومتر به 7.30 کیلومتر رسیده است.

او با اشاره به اینکه دو کیلومتر مسیر سریش آباد - قروه در حال خاکبرداری و خاکریزی است، گفت: هفت کیلومتر از راه قروه - دهگلان (گنجی-کاظم آباد) در حال آسفالت است و آسفالت پنج کیلومتر از مسیر قروه - بیجار نیز در دست اقدام است.

ابراهیمی فر به پروژه های به اتمام رسیده در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: 12 کیلومتر راه روستای وینسار - گنداب علیا، سه کیلومتر سرتیپ آباد - پیرسلیمان و 800 متر راه روستای زیویه از سال 92 تا سال 94 به بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه طول راه های روستایی قروه 498 کیلومتر است افزود: از این میزان 308 کیلومتر آن آسفالت، 163 کیلومتر شنی و 27 کیلومتر هم خاکی است.

ابراهیمی فر با بیان اینکه شاخص برخورداری از راه روستایی در شهرستان قروه 61.8 درصد است، ادامه داد: محل اعتبارات راه های روستایی از ماده 180 و منابع استانی تامین می شود.

قروه در 90 کیلومتری شرق سنندج واقع شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.