| کد خبر: 82547 |

شاهراهی که هنوز بوی حادثه می دهد

تین نیوز | با بهره برداری از آزادراه کربلا در همدان بار دیگر بارقه ای از امید در دلها دمیده شد تا شاید شاهد بروز سوانح رانندگی ناگوار نباشیم، ولی گویا این قصه تلخ تمامی ندارد.

آزاد راه همدان - ساوه یکی از اصلی ترین مسیرهای تردد در کشور به شمار می رود که این جاده استان های مرکزی را به غرب کشور متصل می کند.

این آزاد راه از دهه 80 در چند قطعه در حال اجرا بود که چندی پیش در آیین ویدئو کنفراسی توسط رئیس جمهوری بهره برداری شد.

طرح قطعه پایانی آزاد راه همدان - ساوه که در دهه فجر بهره برداری شد به طول 28 کیلومتر شامل کیلومتر 95 تا 123 باند جنوبی آزاد راه همدان - ساوه و حد فاصل دخان تا تجرک بود.

بهره برداری از این طرح مهم موجب کاهش یکساعته زمان تردد از همدان به تهران شد بگونه ای که هم اینک می توان در دو ساعت و 30 دقیقه مسیر همدان - تهران را طی کرد.

با بهره برداری از این آزاد راه، رانندگانی که از این مسیر تردد دارند دیگر مسیرهای پر پیچ و خم و حادثه خیز موجود در حدفاصل تجرک تا دخان را نمی بینند و این امر در افزایش ایمنی تردد تاثیر دارد.

با درخواست پلیس راه همدان و تایید پلیس راه ناجا پس از تکمیل و بهره برداری از قطعه پایانی آزاد راه همدان - ساوه ، جاده قدیم و یکطرفه همدان - ساوه که پیشتر نقش باند جنوبی را ایفا می کرد دو طرفه شد.

با توجه به اینکه ایمنی این مسیر نسبت به آزاد راه کمتر بود تردد خودروهای مسافربری عمومی از جاده قدیم همدان - ساوه ممنوع شد.

همچنین با توجه به اینکه جاده قدیم همدان - ساوه پیشتر یکطرفه بوده ، استفاده کنندگان از این مسیر با وجود دو طرفه شدن آن هنوز بر این باورند که همچنان این جاده یکطرفه است.

نشانه این باور غلط تجاوز خودروهای نقلیه به مسیر مقابل و سبقت های مکرر و غیرمجاز است در حالیکه بیش از 60 عدد تابلوی هشداری در مسیر غرب به شرق جاده قدیم ساوه به تازگی نصب شده است.

مسیر تجرک و دخان با این توصیف و ذهنیت اشتباه رانندگان مبنی بر یکطرفه بودن آن شاهراهی است که بوی حادثه می دهد و هر لحظه احتمال برخورد رخ به رخ خودروها در این مسیر متصور است.

خبری که به تازگی رئیس پلیس راه همدان در اختیار ایرنا قرار داد حکایت از این دارد که دو خودرو سواری در این مسیر با یکدیگر رخ به رخ برخورد کردند که حاصل آن مجروح شدن چهار عضو یک خانواده بود.

این نخستین سانحه ای است که پس از دو طرفه شدن این مسیر و بعلت تجاوز به چپ یک خودرو رخ داده و در جریان این سانحه یک دختر دو ساله به همراه دو زن و یک مرد به شدت مجروح شدند.

قصه تلخ و ادامه دار جاده قدیم همدان - ساوه در پس بی توجهی رانندگان، می رود تا این شاهراه را به مکانی برای پیچیدن طومار زندگی مسافران و صدور جواز فوت کاربران از این جاده کند.

مسیری که با وجود مجهز شدن به علائم هشداری برای بالا بردن ایمنی، ولی هر لحظه انتظار می رود خبر ناخوشایندی از آن به گوش برسد و خانواده هایی را دغدار و سیاه پوش کند.

هر چند انتظار می رود این جاده که به تازگی دو طرفه شده به علائم هشداری بیشتری از جمله چراغ های چشمک زن و شیارهای لرزاننده مجهز شود ولی مهمتر از آن توجه دقیق رانندگان به علائم نصب شده در حاشیه جاده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.