| کد خبر: 7436 |

۷۲ کیلومتر راه روستایی در اردبیل احداثمی‌شود

تین نیوز | مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال در تلاش هستیم تا 72 کیلومتر راه روستایی را در استان اجرایی و عملیاتی کنیم.
 
علی حیدری صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات راه روستایی در اردبیل که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در دو سال گذشته در مجموع شاهد احداث 80 کیلومتر راه اصلی و فرعی در سطح استان بودیم و در بخش روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی 230 کیلومتر عملکرد و احداث 96 دستگاه پل به ثبت رسیده است.
 
وی اضافه کرد: در این مدت در حوزه راه روستایی 115 کیلومتر بهسازی راه روستایی و همچنین 200 کیلومتر روکش راه‌های روستایی انجام شده و در این مدت 192 میلیارد تومان منابع اعتبار ملی و استانی برای اجرای طرح‌های راهسازی در استان اردبیل هزینه شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در مرکز استان و شهرستان اردبیل 20 کیلومتر روکش آسفالت، سه کیلومتر راه روستایی و 10.5 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده؛ همچنین در شهرستان نیر 9 کیلومتر راه روستایی، نمین 4.5 کیلومتر روکش و آسفالت راه روستایی و در سرعین نیز 10.5 کیلومتر روکش آسفالت اجرایی شده است.
 
حیدری ادامه داد: در سطح استان اردبیل 762 کیلومتر طول راه‌ها است که در برخی از مناطق در بخش راه روستایی به ویژه روستاهای بالای 20 خانوار وضعیت برخورداری از راه آسفالت از میانگین کشوری بیشتر است اما در برخی از شهرستان‌ها نظیر خلخال این میانگین به دلیل وضعیت سردسیر بودن از میانگین کشور پایین‌تر است.
 
این مسئول تاکید کرد: در شهرستان اردبیل 81 درصد جمعیت روستایی، در نمین بیش از 92 درصد ساکنان مناطق روستایی، در شهرستان نیر بیش از 85 درصد و در سرعین نیز 84 درصد ساکنان مناطق روستایی از راه مناسب و آسفالته برخوردار هستند.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآور شد: در سال جاری نیز در مجموع تلاش می‌کنیم تا احداث 40 کیلومتر راه اصلی و فرعی، روکش و آسفالت 230 کیلومتر و لکه‌گیری 52 کیلومتر انجام شود.
 
حیدری اضافه کرد: در قالب صنعت راهبردی که برای نخستین بار تدوین کردیم بعد از ادغام دو وزارت راه و مسکن پنج هدف کلان را ترسیم کردیم تا در قالب هشت استراتژی بتوانیم اقدامات لازم را انجام داده و شاخص‌های عمومی و اختصاصی را در پایان هر سال ارزیابی کنیم.
 
 وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همواره در جشنواره‌های شهید رجایی کسب رتبه برتر را داشته است، خاطرنشان کرد: پنج هدف کلان را در توسعه راه‌های حوزه نگهداری و ایمنی و همچنین اجرای طرح‌های جدید در اولویت قرار دادیم که امیدواریم در این زمینه به اهداف مورد نظر دست پیدا کنیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.