| کد خبر: 56079 |

پیاده‌سازی استاندارد ISO ۳۹۰۰۱:۲۰۱۲ برای اولین بار در کشور

تین نیوز | حمیدرضا شهرکی ثانوی مدیر كل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران از پیاده سازی و استقرار استاندارد ISO 39001:2012 (ایمنی ترافیک جاده‌ایRTS) خبرداد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل حمل ونقل وپایانه‌های استان تهران٬ حمیدرضا شهركی ثانوی گفت: پیاده‌سازی استاندارد ISO 39001:2012 برای اولین بار در كشور توسط اداره كل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استان تهران انجام شد.
 
وی ادامه داد: استانداردسازی و اجرای ضوابط والزامات 39001 درحوزه پیشگیری و كاهش ریسك و مخاطرات جاده‌ای به صورت پایلوت در استان تهران و در مجموعه فعالیت‌های ایمنی اداره كل حملونقل و پایانه‌های استان تهران صورت پذیرفت.
 
این مقام مسئول اضافه كرد: تغییر نگرش و رویكرد به مقوله حادثه خیزی از مبنای كشته‌ها و تلفات جاده‌ای به مقوله ریسك خطر و احتمال وقوع حادثه از نكات بارز وبرجسته این استاندارد است.
 
شهركی ثانوی هدف از استقرار سیستم ایمنی ترافیك جاده ای را پیشگیری از حادثه ودرنهایت جلوگیری از تلفات وصدمات ناشی از حوادث جاده‌ای دانست و افزود: از آنجا كه براساس اهداف برنامه پنجم توسعه كاهش تلفات وتصادفات جاده‌ای در دستور كار جدی دولت است لذا اجرای الزامات این استاندارد به عنوان گامی موثر جهت تحقق برنامه در حوزه جغرافیای استان تهران محسوب می‌شود.
 
مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان تهران اظهار كرد: اگرچه اخذ گواهینامه درسال اول به عنوان نقطه شروع بسیار حائز اهمیت است اما تداوم روند و حفظ و نگهداری و باقی ماندن در شرایط استاندارد  از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
وی گفت: با اجرای این طرح پایلوت در استان تهران و دستیابی به نتایج مطلوب آن امید می رود موجبات اجرای آن در سایر استانها نیز فراهم شده و در نهایت شاهد كاهش تصادفات جاده ای باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.