بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز در سوانح رانندگی / رونمایی از پیشاهنگ ایمنی

مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز در سوانح رانندگی / رونمایی از پیشاهنگ ایمنی

تین نیوز | رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها با اشاره به مرگ ۱۲۰۰ دانش آموز بر اثر سوانح رانندگی در سال ۹۲، گفت: امسال هفته جهانی ايمنی با عنوان (ايمنی برای كودكان) در حال برگزاری است.
 
محمد بخارایی در مراسم هم‌اندیشی ایمنی دانش‌آموزان به مناسبت هفته جهانی ایمنی با عنوان ایمنی برای کودکان با بیان اینكه با تلاش های انجام شده سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ نفر كمتر از سال ۹۲ در تلفات رانندگی جان خود را از دست دادند و معتقدیم که این میزان باید كاهش یاید، گفت: سومین هفته جهانی ایمنی راه‌ها معطوف به حمایت از كودكان و نوجوانان است و اولین هفته جهانی ایمنی راه ها در سال ۲۰۰۷ با فراخوان ۴۰۰ جوان از ۱۰۰ كشور جهان با موضوع حفاظت از جان جوانان برگزار شد.
 
وی با اشاره به ایکه  مصوبات این جلسات به تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل منجر شد، بیان کرد: بر اساس آن سال های ۲۰۱۱تا ۲۰۲۰ با عنوان دهه كاهش تلفات با هدف نجات جان انسان ها نامگذاری شد.
 
رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه ها، افزود: در سال ۲۰۱۳ دومین هفته ایمنی با تمركز حفاظت از عابران پیاده برگزار و در نهایت امسال هفته جهانی ایمنی با عنوان (ایمنی برای كودكان) در حال برگزاری است و ۱۰ راهكار برای ایمنی عبور و مرور كودكان مطرح شده است.
 
بخارایی تصریح کرد: كنترل سرعت، عدم رانندگی در حال حواس پرتی و خواب آلودگی، استفاده دوچرخه سواران و موتورسواران از كلاه ایمنی، مهار ایمنی كودكان در خودرو، افزایش توانایی كودكان برای دیدن و دیده شدن، تقویت زیرساخت جاده ها، طراحی خودروی مناسب، كاهش خطر برای رانندگان جوان، فراهم كردن مراقبت های مناسب برای كودكان مصدوم و نظارت بر كودكان در حاشیه جاده ها ۱۰ راهكار برای ایمنی عبور و مرور كودكان توسط سازمان ملل مطرح شد.
 
در این مراسم از پیشاهنگ ایمنی رونمایی شد. پیشاهنگ ایمنی شخصی است که دانش و مهارت ایمنی، ترافیک و قوانین و مقررات مربوطه را به خوبی فرا گرفته و بدان عمل می‌کند. الگوی رفتاری مناسبی برای افراد جامعه به ویژه دانش آموزان در ایمنی عبور و مرور است؛ همچنین مروج رفتارهای درست ترافیکی و ایمنی از دیگر وظایف او است.
 
پیشاهنگ ایمنی همیار افراد دیگر برای ایمن بودن در مسیر رفت و آمد خواهد بود و همچنین همیار مسئولان مدرسه و دستگاه‌های مسئول حمل و نقل برای ایجاد نظم و امنیت راه خانه تا مدرسه است.
 
 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.