| کد خبر: 4768 |

حمایت معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور از آزادراه قزوین - رشت

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور عصر جمعه در بازدید از پروژه آزادراه قزوین- رشت گفت: دولت مصمم است با استفاده از اعتبارات و بودجه‌‌های ملی، پروژه‌های بزرگ و مهمی همچون این آزادراه را که منجر به بازگشایی گره‌ ترافیکی آزادراه قزوین- رشت می‌شود را به سرانجام برساند.
به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل کشور، محمد باقر نوبخت در حاشیه این بازدید اظهار داشت: استان گیلان به لحاظ گردشگری یکی از مهمترین استان‌های کشور محسوب می‌شود، جاده فعلی در ایام غیرتطعیل کشش ترافیک‌مسیر را دارد اما در هنگام تعطیلات و پیک سفرها به این استان هموطنان محترم با ترافیک‌های طولانی مدت و سنگین مواجه می‌شوند و از نظر ایمنی، مصرف سوخت و زمان سفر  مشکلات متعددی برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌شود، لذا ساخت این آزادراه از اولویت‌های پروژه‌های عمرانی است.
وی در ادامه برنامه‌ریزی مناسب و دقیق برای اتمام 11 کیلومتر باقیمانده این آزادراه را بسیار مهم و حیاتی دانست و گفت: بهره‌برداری از این مسیر، گام مهمی در تکمیل کریدور آزادراهی شمال- جنوب کشور خواهد بود.
معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور در ادامه افزود: دولت برای شتاب بخشیدن به ساخت پروژه‌های عمرانی دولت 40 هزار میلیارد تومان و 35 میلیارد دلار فاینانس تخصیص داده است که امیدواریم بتوانیم جهشی  در توسعه زیرساخت‌های کشور  را شاهد باشیم.
محمد باقر نوبخت در پایان این بازدید تاکید کرد هفته آینده جلسه‌ای به منظور  بررسی مسایل فنی و اجرایی و بالاخص نحوه تامین منابع مورد نیاز برای اتمام این طرح که یکی از مهمترین دلایل به تاخیر افتادن پروژه است، با حضور مسئولان شرکت ساخت وتوسعه برگزار می‌گردد و در آن برنامه اجرایی جهت چگونگی تکمیل این محور تدوین خواهد شد.
در پایان گفتنی است آزادراه قزوین- رشت به طول 137 کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی کشور و بخشی از کریدور بین‌المللی شمال- جنوب است که کوتاه‌ترین، ارزان‌ترین و ایمن‌تریمن مسیر آزادراهی شمال به جنوب است که 11 کیلومتر آن هنوز تکمیل نشده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.