| کد خبر: 4108 |

۱۲ درصد ناوگان حمل و نقل کالای کشور در اسدآباد است

تین نیوز | رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد با وجود داشتن 6 هزار تریلر و کامیون، 12 درصد ناوگان حمل و نقل کالا را به خود اختصاص داده است.

علی هاتفی پیش از ظهر امروز در جمع کامیون‌داران شهرستان اسدآباد، وجود بیش از 6 هزار تریلر و کامیون سنگین در شهرستان را ظرفیتی برای تبدیل آن به قطب حمل و نقل غرب کشور دانست و افزود: این شهرستان 12 درصد ناوگان حمل و نقل کالایی در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
 
وی از ساماندهی 5 هزار و 600 راننده کامیون و تریلر خبر داد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 500 نفر زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارند.
 
رئیس انجمن صنفی کامیون‌داران اسدآباد از برگزاری دوره‌های آموزشی برای بالا بردن مهارت‌های رانندگی در بین بیش از 3 هزار راننده خبر داد و افزود: با برگزاری کلاس‌های آموزشی درصد تصادفات در چند سال اخیر بیش از 50 درصد کاهش داشته است.
 
وی از صدور یک‌هزار و 400 کارت سلامت برای رانندگان برای نخستین بار در شهرستان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی نمایندگی مرکز صدور کارت سلامت علاوه بر پوشش شهرستان به استا‌ن‌های کرمانشاه، سنندج و خرم‌آباد خدمات ارائه می‌شود.
 
فرماندار شهرستان اسدآباد نیز رانندگان را یکی از صنف‌های زحمت‌کش جامعه خواند و اظهار داشت: این صنف در راستای گسترش صنعت حمل و نقل، ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در این زمینه فعالیت می‌کنند.
 
مسعود بکایی افزود: بخشی از ظرفیت‌های اشتغال و توسعه اقتصادی در بخش خدمات به عهده رانندگان است.
 
وی گفت: با وجود اینکه در بخش‌های دیگر شهرستان میزان اشتغال تا حدودی پایین است، اما در زمینه حمل و نقل ظرفیت خوبی را داریم.
 
فرماندار اسدآباد با بیان اینکه به لحاظ بالا بودن تریلر و کامیون‌ها شرکت‌های تعاونی می‌توانند در برآوردن نیازهای رانندگان و خودروها مؤثر باشند، تصریح کرد: تشکل و اتحادیه صنفی رانندگان باید بتواند در پیگیری امور فنی کامیون‌ها، ایجاد زمینه‌های مختلف برای عدم رفت و آمد رانندگان به استان برای انجام امور اقدام کند.
 
وی با اشاره به ایجاد اشتغال در زمینه حمل و نقل کالا، گفت: با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در این بخش صرفه اقتصادی خوبی دارد، باید تعداد کامیون‌ها افزایش یابد تا به تبع آن رانندگان و نیروهای بخش صنعت حمل و نقل فعالیت کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.