| کد خبر: 36604 |

ایران سومین کشور تلفات ترافیکی در جهان

تین نیوز | بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی و موسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان، ایران با ۳۸ مورد مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال، سومین کشور به لحاظ تلفات ترافیکی شناخته شده است.
 
بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی و موسسه تحقیقات حمل و نقل دانشگاه میشیگان، ایران سومین کشور به لحاظ تلفات ترافیکی شناخته شده است.
 
بر اساس این گزارش، ایران با 38 مورد مرگ به ازای هر 100 هزار نفر در سال، در رده سوم کشورهای جهان از این نظر قرار گرفته است.
 
کشور آفریقایی نامیبیا با 45 کشته و تایلند به ازای 44 کشته به ازای هر 100 نفر در سال  در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند.
 
شرایط جاده‌ای پرخطر تایلند و بی پروایی رانندگان این کشور سبب شده است تا تایلند در میان 3 کشور نخست قرار بگیرد.
 
 بر اساس آمارهای جهانی، متوسط تعداد افراد کشته شده در تصادفات جاده‌ای 18 نفر به ازای هر 100 هزار نفر در سال است.
 
تحلیلگران معتقدند که تعداد بالای تلفات نه تنها ناشی از عدم دقت رانندگان است بلکه شرایط جاده‌های مستعد خطر نیز در این حادثه غم‌بار موثر است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یاسر 0 0

    با سلام این دوستان سازمان بهداشت جهانی چطور به این آمار رسیده اند؟ همانطوریکه می دانید تعداد کشته ها در ایران ۱۸۰۰۰ نفر است و فرض کنیم که جمعیت ایران ۷۵ میلیون نفر است. در اینصورت بازای هر ۱۰۰ هزار نفر می شود ۲۴ کشته حالا این عدد ۳۸ از کجا آمده است!!!؟؟؟؟ ضمناً خوب است در چنین مواردی، چشم بسته آمار را منتشر نکنید لااقل لینک منبع تون رو هم بگذارید تا بشه بررسی کرد. شاید شما اشتباه فرموده اید. موفق باشید

  • بی اعتماد 0 0

    جناب یاسر آمار ۱۸ هزار نفر در ایران را شما و دوستانتان اعلام می کنید و ما آن را باور نداریم. اعتمادی به کسانی که آمار را اعلام می کنند نیست. فقط کافی است در اداره ای کار کرده باشید و آن وقت رئیس تان بخواهد به مقام بالا دستش آمار بدهد، آن وقت که به شما گفتند آمار ار بالا و پایین کن، یاد می گیرید که به آمار اعلامی در ایران اعتنا نکنید. ضمنا آمار گیری تلفات تصادفات در ایران به گونه ای است که اگر کسی بعد از سه روز از حادثه تصادف در بیمارستان یا منزل فوت کرد را جزو آمار محسوب نمی کنند.

  • یاسر 0 0

    پاسخ به دوست بی اعتماد سلام ما در دانشگاه امیرکبیر گروهی داریم که بر روی ایمنی مطالعه می کنند. البته نمی دانم " مای " شما چه کسانی هستند. اما به هر حال این آماری هست که منتشر می شود و دسترسی به آمار دیگر برای بنده دانشجو وجود ندارد. ضمناً فکر می کنم که سازمان های جهانی بر اساس آمار منتشر شده از نهادهای رسمی خودمان، تحلیل می کنند چرا که خودشان عملاً دسترسی ندارند. مگر آنکه با روش دیگری به آمار متفاوتی رسیده باشند. به هر حال ما(جمعی از دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به دنبال شناخت مسائل ایمنی در ایران و یافتن راهکارهایی برای آن ها هستیم. دوستان بنده دانشجویانی هستند که با دغدغه خاطر نسبت به وضعیت ایمنی در کشور، دور هم جمع شده اند. خوشحال می شوم دوستان شما دوست بی اعتماد رو هم بشناسیم.