| کد خبر: 30891 |

طرح تجمیع پروژه‌های راه روستایی خراسان شمالی در پیچ و خم تردید

تین نیوز | پیمانکاران خراسان شمالی معتقدند اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی به صورت تجمیعی سبب رونق واسطه‌گری و دلال بازی در اجرای این طرح‌ها شد، اما مدیر راه وشهرسازی خراسان شمالی اعتقاد دارد این طرح سبب ارتقای پیمانکاران بومی شده است.
 
شماری از پیمانکاران در خراسان شمالی با انتقاد از اینکه طرح تجمیع راه های روستایی سبب رونق واسطه گری در واگذاری طرح ها شده است مدعی شدند اجرای پروژه های راه های روستایی به صورت تجمیعی و در بسته‌های راه های روستایی سبب رونق واسطه‌گری شد.
 
به گفته آنان تجمیع طرح‌های راه‌های روستایی سبب شده تا شرایط برای واگذاری این طرح‌ها به پیمانکاران بومی استان سخت تر شود زیرا پیمانکاران بومی به لحاظ گرید و رتبه شرایط لازم برای شرکت در مناقصه‌ها و بر عهده گرفتن این طرح ها را نداشتند بنابراین پیمانکاران غیربومی روی کار آمدند.
 
به گفته آن ها، اما این پیمانکاران غیربومی پس از بر عهده گرفتن طرح، در نهایت کار را به صورت خرد و کوچک شده، به پیمانکاران بومی استان داده اند.
 
آن‌ها معتقدند: کار را ما انجام می دهیم اما به نام و به نفع پیمانکارغیر بومی. پیمانکار غیربومی بدون هیچ زحمتی و بدون اینکه دغدغه‌ای برای کار داشته باشد در خارج استان به سر می برد و زحمات و کار ها بر دوش ماست.
 
این پیمانکارها اعتقاد دارند: طرح تجمیع پروژه‌های راه روستایی بهانه‌ای شد تا پیمانکاران بومی به نام "نداشتن مهارت" از تحویل گرفتن طرح‌ها بازبمانند و متاسفانه طرح‌ها را پس از دست به دست شدن به دست بگیرند و بهره و سود اصلی نصیب شخصی شود که هیچ زحمتی متحمل نشده است.
 
پیمانکاران خراسان شمالی توان خود را افزایش دهند
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز گفت: باید توان پیمانکاران بومی خراسان شمالی افزایش یابد تا آن‌ها بتوانند علاوه بر طرح‌های استانی در سایر استان‌ها نیز فعالیت کنند.
 
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: رقابت با پیمانکاران غیربومی سبب افزایش و ارتقای توان کار در پیمانکاران بومی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه پیمانکاران بومی توان بالایی ندارند افزود: البته باید شرایط را در اجرای پروژه‌ها به گونه ای فراهم کرد که پیمانکاران غیربومی نیز شرایط به دست گرفتن کارها را داشته باشند تا رقابت در اجرای پروژه ها ایجاد شود.
 
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه تجمیع راه‌های روستایی سبب واسطه گری پیمان‌ها نشده است افزود: از هفت بسته تجمیع راه های روستایی استان تنها دو بسته به پیمانکاران غیر بومی داده شده است.
 
بدیعی مقدم با بیان اینکه اجرای طرح تجمیع راه های روستایی سبب ارتقای توان پیمانکاران شد افزود: به واسطه تجمیع راه‌های روستایی کارخانه آسفالت و سنگ شکن در بسیاری از شهرستان‌های استان راه اندازی شد و این در حالی بود که پیش از این، کارخانه آسفالت و یا سنگ شکن در این تعداد ایجاد نشده بود.
 
وی افزود: اعداد و ارقام مناقصه پروژه ها در استان مشخص است و اگر کمتر از اعداد مناقصه‌های سایر استان‌ها نباشد، بیشتر نیست.
 
وی تصریح کرد: بنابراین شرایط در تجمیع راه های روستایی نیز به گونه ای نبوده است که پیمانکاران بومی نتوانند در آن شرکت کنند.
 
بدیعی مقدم اظهار کرد: ایجاد این واحدها، علاوه بر کاهش هزینه‌های حمل و نقل، بنیاد مسکن را نیز در اجرای طرح‌های هادی روستایی منتفع کرده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.