| کد خبر: 30583 |

سالانه بیش از ۴۰ میلیون نفر در محورهای مواصلاتی قم تردد می‌کنند‌

تین نیوز | سخنگوی شورای ‌شهر قم گفت: سالانه بیش از ۴۰ میلیون تردد در این شهر انجام می‌شود و این در حالی است که امکانات ما از جمله راه‌ها، بیمارستان‌ها مراکز اقامتی و خدماتی به هیچ عنوان پاسخگوی چنین جمعیت و چنین ترددی نیست.
 
عباس ذاکریان در نشست مشترک هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نگاه مجلس و دولت به قم آنگونه که باید نیست اظهار کرد: آنچه در قم اتفاق می‌افتد حضور بیش از 20 میلیون زائر است که برای زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به این شهر مشرف می‌شوند ولی دولت به این جمعیت که برای سفر زیارتی عازم قم می‌شوند به عنوان توریست نگاه می‌کند.
 
وی افزود: قطعاً هنگامی که دولت این نگاه را به زائران شهر مقدس قم داشته باشد چنین عنوان می‌کند که گردشگری محل سود است و این در حالی است که حاکمیت و دولت وظیفه دارند برای تعالی معنوی مردم هزینه کنند، ولی چنین نگاهی موضوع را از مسیر اصلی منحرف می‌کند.
 
سخنگوی شورای شهر با تاکید بر اینکه نگاه دولت به قم باید تغییر کند بیان کرد: زیر ساخت‌های شهر قم با جمعیت بیش از یک میلیون نفر کفاف جمعیت خودش را ندارد و 20 میلیون زائری که در سال به شهر قم مشرف می‌شوند نیز نیازمند خدمات هستند و امکانات باید برای آنان فراهم شود.
 
ذاکریان بااشاره به اینکه شهر قم محور مواصلاتی 17 استان است گفت: سالانه بیش از 40 میلیون تردد در این شهر انجام می‌شود و این در حالی است که امکانات ما از جمله راه‌ها، بیمارستان‌ها مراکز اقامتی و خدماتی به هیچ عنوان پاسخگوی چنین جمعیت و چنین ترددی نیست.
 
وی رد پایان با بیان اینکه اعتبارات برخی پروژه‌ها در قم باید از محل مجوز‌ها تامین شود خاطرنشان کرد: دولت باید پروژه‌های مهم قم را در اولویت فاینانس قرار دهد و اگر چنین اتفاقی رقم بخورد زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی قم دچار تحول می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.