سامانه بار برگشتی راه اندازی می شود / وزارت راه موظف به حل تبعیض میان کامیونداران بومی و غیربومی است
دبیر کمیسیون اصل 90 از راه اندازی سامانه بار برگشتی برای جلوگیری از بازگشت خالی کامیون ها خبر داد و گفت این اقدام با هدف کاهش هزینه ها و حمایت از رانندگان انجام می شود. وی خواستار حل تبعیض میان کامیونداران بومی و غیربومی توسط وزارت راه شد.

دبیر کمیسیون اصل 90 از راه اندازی سامانه بار برگشتی برای جلوگیری از بازگشت خالی کامیون ها خبر داد و گفت این اقدام با هدف کاهش هزینه ها و حمایت از رانندگان انجام می شود. وی خواستار حل تبعیض میان کامیونداران بومی و غیربومی توسط وزارت راه شد.
به گفته امیر، تاکنون کامیونداران پس از رسیدن به مقصد و تخلیه بار، مجبور بودند بدون محموله به مبدأ بازگردند که این موضوع علاوه بر تحمیل هزینه های اضافی مانند مصرف سوخت و استهلاک لاستیک، خسارتهای اقتصادی قابل توجهی به همراه داشت.
دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به برگزاری جلسات مشورتی با نمایندگان صنف کامیونداران از طراحی یک سامانه یکپارچه برای ساماندهی حمل ونقل بار خبر داد.
وی تأکید کرد: بر این اساس، کامیونداران می توانند از طریق این درگاه الکترونیکی، محموله های برگشتی را رزرو کنند تا از بازگشت خالی جلوگیری شود.
امیر همچنین به چالش تبعیض میان کامیونداران بومی و غیربومی اشاره کرد و گفت: در برخی استان ها اولویت با رانندگان محلی است و این امر موجب می شود رانندگان سایر مناطق ناچار به بازگشت بدون بار شوند.