| کد خبر: 240688 |

پایان کابوس جاده حادثه‌خیز و کم عرض کوهستانی کلاردشت

کابوس جاده حادثه خیز و کم عرض کوهستانی کلاردشت - مرزن آباد با تخصیص اعتبار ۶۷ میلیار تومانی برای اجرای پروژه چهار خطه شدن این مسیر به عنوان یکی از مسیرهای حادثه خیر، پرتردد و گردشگری مازندران پس از ۱۲ سال بلاتکلیفی پایان می‌یابد.

تین نیوز

پروژه چهارخطه شدن جاده ۱۷ کیلومتری کلاردشت به مرزن آباد در سال ۱۳۸۸ تصویب شد و قرار بود پس از دو سال اجرا و بهره برداری شود ولی این پروژه به دلیل عدم اختصاص اعتبار تاکنون در حد مصوبه بوده است.

به گزارش تین نیوز، ایرنا نوشت: فرماندار کلاردشت گفت : با تخصیص ۶۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث مسیر چهار خطه کلاردشت به مرزن آباد بعد از ۱۲ سال پی گیری های مستمر مسئولان شهرستانی و استانی به نتیجه رسید و روز گذشته نیز با انجام مناقصه پیمانکار فاز نخست این پروژه انتخاب شده است.

کامران پولادی با اشاره به اجرای این پروژه در سه فاز ، افزود : فاز نخست چهار خطه کلاردشت به مرزن آباد به طول پنج کیلومتر از ابتدای بلوار گلدشت تا انتهای روستای کلنو در مدت حدود یک سال اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مسیر به دلیل داشتن پیچ های خطرناک ، شیب های تند و عرض کم بویژه در شب یا هنگام نزولات آسمانی یا مه گرفتگی برای مسافران و افراد بومی منطقه حادثه خیز است و از سوی دیگر مسیر محور کلاردشت به عباس آباد نیز یکی از محورهایی ارتباطی گردشگری غرب مازندران محسوب می شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس و کلاردشت هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سه سال گذشته با پی گیری ها صورت گرفته و اختصاص اعتبار ۶۷ میلیارد تومانی عملیات اجرایی طرح چهار خطه شدن این مسیر پس از بیش از ۱۲ سال مسکوت ماندن در دولت های گذشته آغاز شد.

مجتبی شهسواری افزود : در فاز نخست پنج کیلومتر تعریض مسیر به همراه زیرسازی و آسفالت اجرا می شود و ۱۲ کیلومتری باقی مانده در فاز های دوم و سوم در نظر گرفته شده اند.

وی تصریح کرد: در فازهای بعدی با توجه قرار داشتن چند روستا در مسیر نیاز به تملک زمین برای تعریض کردن مسیر دارد ضمن زمانبر بودن، نیاز به اعتبار بیشتری نیز دارد.

رئیس اداره راه و شهرسازی چالوس و کلاردشت گفت : در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی با به کارگیری یک گروه مشاور در حال انجام کار مطالعاتی و تهیه نقشه های لازم برای اجرای فاز های بعدی این پروژه است که بر اساس برنامه ریزی وزارت کار مطالعاتی فاز دوم و سوم در سال آینده به پایان خواهد رسید.

مسیر کوهستانی مرزن آباد به کلاردشت به خاطر عرض کم معبر ، پیچ های غیر استاندارد ، نداشتن گاردریل ، نبود علائم هشدار دهنده و روشنایی در برخی از ایام سال بویژه زمستان و در شرایط یخبندان سبب بروز سوانح رانندگی می شود. تاکنون نیز این گونه حوادث علاوه بر مسافران ، تعدادی از مردم بومی منطقه را به کام مرگ کشانده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.