| کد خبر: 236387 |

◄ ممنوعیت جابجایی مسافر برون شهری توسط تاکسی های فرودگاه مهرآباد

رئیس پلیس راه راهور ناجا در نامه ای به دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور جابجایی مسافران برون شهری توسط تاکسی های فرودگاه های تهران (مهرآباد) را بنا بر قانون ممنوع اعلام کرد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه راهور ناجا در نامه ای به دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور جابجایی مسافران برون شهری توسط تاکسی های فرودگاه های تهران (مهرآباد) را بنا بر قانون ممنوع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در نامه ای که تاریخ آن 27 مهر ماه بوده و به امضای سرهنگ هادی امیدوار رسیده، آمده است: به استناد مواد 5 و 6 آیین نامه اجرایی تبصره یک ماده 31 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و آیین نامه اجرایی قانون الحاق یک تبصره به ماده واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی، فعالیت ناوگان تاکسی در معابر برون شهری ممنوع بوده و صدور کارت و فعالیت از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران فاقد وجاهت قانونی می باشد.

در ادامه این نامه عنوان شده است: پلیس راه از تردد تاکسی های درون شهری در معابر برون شهری و حارج از محدوده تعیین شده و حریم شهری جلوگیری و برابر مقررات با این تخلف برخورد می نماید.

بیشتر بخوانید:

یکی از رانندگان فعال در حوزه مسافربری بین شهری به خبرنگار تین نیوز گفت: شرایط فعالیت در حمل و نقل مسافری بین شهری به گونه ای شده که تاکسی های داخل شهری پلاک (ت) حتی بیشتر از شخصی ها در جاده ها هستند.

وی عنوان کرد: به خصوص در دوران کرونا که شخصی ها از ترس جریمه، کمتر تردد دارند تاکسی های داخل شهری بدون اعمال جریمه از سوی پلیس راه،  نسبت به حمل مسافر به خارج از شهر اقدام می کنند.

وی افزود: چرا پلیس راه، پایانه مسافربری یا تاکسیرانی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد،  قبلا در 15 کیلومتری هر شهری تابلوی خروج تاکسی ممنوع وجود داشت چرا این تابلوها را جمع آوری کرده اند؟

او عنوان کرد: اگر ناوگان پلاک ع در داخل شهرها مسافر گیری کند به شدت از طرف تاکسیرانی و پایانه های مسافری با آنها برخورد می شود اما چرا برای فعالیت تاکسی های داخل شهری در حوزه بین شهری هیچ باز دارنده ای وجود ندارد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.