| کد خبر: 235822 |

◄ اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور جنوب کشور

250 میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، اختصاص یافت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار به کریدور بزرگراهی جنوب کشور که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر است، اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رستم قاسمی جمعه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر که در جریان ششمین سفر استانی دولت سیزدهم با حضور رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت برگزار شد، افزود: با این میزان اعتبار پیش بینی شده تا پایان سال ۱۴۰۱ طول این بزرگراه از کریدور جنوب کشور در استان بوشهر به پایان برسد.

یکی از پروژه‌های مهم کشور احداث کریدور نوار ساحلی جنوب است که از شلمچه شروع می‌شود و با عبور از استان‌های خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان‌و بلوچستان و در نهایت به پسابندر به طول یکهزار و ۸۵۰ کیلومتر ختم می‌شود.

وی در ارتباط با توسعه بندر بوشهر نیز بیان کرد: در این بندر اکنون امکان پذیرش کشتی‎‌های با ظرفیت ۳۰ هزارتن وجود دارد که مقرر شد برای فراهم‌‎سازی شرایط تردد کشتی‎‌های با ۵۰ هزار تن ظرفیت، نیازمند مطالعه لایروبی و ایجاد دیوار رسوب‎ گیر است که این مهم در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

قاسمی ادامه داد: در ارتباط با بندرهای گناوه، دیلم و ریگ نیز مشخص شد مطالعات آن امسال انجام و در سال آینده عملیات اجرایی برای توسعه زیرساخت‌‎های آنها آغاز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با جهش تولید مسکن در استان بوشهر اظهار کرد: در این زمینه برای احداث مسکن موردنیاز مردم بجز در یکی دو مورد زمین موردنیاز احداث مسکن در تمام شهرها  فراهم است و مشکلی برای تامین زمین در این استان وجود ندارد.

قاسمی ادامه داد: پیش بینی می‌شود روش جدید برای جهش تولید مسکن با توجه به حمایت و پرداخت تسهیلات موردنیاز این بخش با استقبال خوبی از سوی مردم همراه شود.

وی افزود: در استان بوشهر محدودیتی برای احداث مسکن به هر مقدار موردنیاز وجود ندارد که امیدواریم بزودی تمهیدات اجرایی آن در شهرستان‌‎ها فراهم شود.

قاسمی در ارتباط با پروژه راه‌آهن بوشهر-شیراز گفت: این پروژه به عنوان یک مگاپروژه بین ۱۰ تا ۱۵ سال است که پیشرفتی بسیار محدود داشته و از مطالبات مهم مردم در استان بوشهر است.

وزیر و راه و شهرسازی گفت: این پروژه از نیازمندی‌های تکمیل شبکه راه‌آهن کشور و حائز اهمیت برای حمل بار است که با تصمیم‌های لحاظ شده در سال ۱۴۰۱ جهشی در احداث آن ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به سفر خود به شهرستان‌های کنگان و دیر اظهار داشت: این منطقه از قطب‌های مهم تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است که در نبود صنایع تبدیلی به گفته کشاورزان زحمت‌های آنها به باد می‌رود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این موضوع در خارج از اختیارات وزارت راه و شهرسازی است پیرامون آن اطلاع رسانی لازم به وزارتخانه‌های مربوطه انجام خواهد شد تا نسبت به برطرف شدن دغدغه گوجه کاران برای ایجاد صنایع تبدیلی اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ساسان 0 0

    جناب وزیر راه کریدورهای کل کشور و راههای اصلی و فرعی کشور توسط رانندگانی چه بخش بار چه بخش مسافربری در حال خدمت رسانی ست که هیچگونه مزایایی از طرف هیچ دولتی به آنها تعلق نگرفته مشاغل سخت و زیان آور یکی از آنهاست که با توجه به تصویب کمیسیون اجتماعی مجلس از این عزیزان مظلوم دریغ شده بهتر نیست این همیشه بیداران همیشه در صحنه را دریابید ؟؟؟؟