| کد خبر: 228548 |

فرماندار گلپایگان:

طبق قانون نمی‌توانیم مسافران نوروزی را برگردانیم

فرماندار گلپایگان گفت: قانونگذار تخلف ورود به شهرهای قرمز را جریمه نقدی در نظر گرفته و برگرداندن مسافران را در اعمال محدودیت‌ها پیش بینی نکرده است.

تین نیوز

فرماندار گلپایگان گفت: قانونگذار تخلف ورود به شهرهای قرمز را جریمه نقدی در نظر گرفته و برگرداندن مسافران را در اعمال محدودیت‌ها پیش بینی نکرده است.

به گزارش تین نیوز، حسین یارمحمدیان در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین وضعیت شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: از قبل با توجه به روند صعودی مبتلایان پیش بینی وضعیت قرمز را در شهرستان می کردیم و حتی آمادگی اعمال بسیاری از محدودیت ها را داشتیم که قانون به ما اجازه اعمال این محدودیت ها را نمی داد. در یک فرجه بسیار کوتاهی نارنجی و سپس قرمز شدیم و از همان زمان اعمال محدودیت‌ها را آغاز کردیم که همچنان ادامه دارد.

وی افزود: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها وضعیت رنگبندی شهرستان بهتر شود. طبق قانون هر کاری را که قانونگذار و ستاد استانی مقابله با کرونا طبق رنگبندی هر شهر مصوب کند فرمانداری ها مجاز به اجرای آن قانون متناسب با رنگ شهر خود هستند. کرونای انگلیسی نه تنها گلپایگان را درگیر کرد بلکه خوانسار را هم درگیر کرده است.

فرماندار گلپایگان، گفت: تعداد بستری ها در این شهرستان تا چند روز پیش بالای ۲۰ نفر بود و هم اکنون وضعیت کرونا در گلپایگان تحت کنترل است به طوری که تعداد مبتلایان روند صعودی ندارد و پیش بینی می کنیم بعد از ایام نوروز با توجه به محدودیت هایی که اعمال می شود روند ابتلا نزولی شود و رنگبندی تغییر کند.

یارمحمدیان تصریح کرد: هم اکنون محدودیت های شهرهای قرمز در گلپایگان اعمال می شود و مشاغل گروه های ۲، ۳ و ۴ اجازه فعالیت ندارند.

وی ادامه داد: زمانی که وضعیت شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا زرد بود این پیش بینی را کرده بودیم که در حال رفتن به سوی رنگ های نارنجی و قرمز هستیم و این آمادگی را داشتیم که محدودیت های شرایط قرمز را اعمال کنیم، اما طبق قانون این اجازه را نداشتیم و باید محدودیت های متناسب شهرهای زرد را در گلپایگان اعمال می کردیم.

فرماندار گلپایگان افزود: تا کنون ۸ مورد قطعی کرونای انگلیسی در شهرستان شناسایی شده است. بنابراین مردم باید پروتکل های بهداشتی را به بهترین شکل رعایت و از تجمع در اماکن پرهیز کنند. متاسفانه قبل از اعمال محدودیت‌ها در سال جدید برخی از مسافران نوروزی به شهرستان وارد شده بودند، اما پلیس طبق قانون، پلاک های غیر بومی را جریمه می کند.

یارمحمدیان با بیان اینکه ورودی های گلپایگان در حال کنترل است، خاطرنشان کرد: قانونگذار وقتی می گوید ورود به شهرهای قرمز ممنوع است تخلف از این دستور را جریمه نقدی در نظر گرفته است. به همین دلیل نمی توانیم از ورود خودروهای غیر بومی جلوگیری کنیم و مسافران را برگردانیم چرا که قانونگذار این اجازه را به ما نداده و تنها جریمه نقدی را در نظر گرفته است.

وی افزود: تنها کاری که به غیر از جریمه نقدی می توانیم انجام دهیم این است که با خواهش از مسافران بخواهیم به شهرهای خودشان برگردند. طبق جدول محدودیت های کرونایی بستن راه ها و برگرداندن افراد پیش بینی نشده است. گلپایگان مسیر عبوری بسیاری از شهرهای کشور است و اعمال محدودیت بستن راه ها به این سادگی ها میسر نیست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.