| کد خبر: 225926 |

فرهنگ‌سازی موجب کاهش سوانح رانندگی می‌شود

اتوجه به هزینه بالای نصب و نگهداری سیستم های نظارتی هوشمند از جمله دوربین های ثبت تخلفات و هزینه دوچندان تعمیر آنها درپی تخریب توسط برخی افراد و همچنین تخلیه زباله در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد، ضرورت دارد این موضوعات در اولین جلسه شورای تامین استان مطرح و ضمن اجرای اقدامات کنترلی و بازدارنده، برخورد قاطعانه و جدی با عاملان تخریب و تخلفات فوق در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا رضا طلایی در هفتمین جلسه کارگروه مدیریت ایمنی حمل و نقل و کاهش سوانح رانندگی استان اظهار داشت: برخورد با تخلفات اضافه تناژ ناوگان کالا به ویژه معادن شن، ماسه و سنگ باید بطور جدی در دستور کار پلیس و سایر دستگاه های ناظر قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به حجم خسارات سیل خصوصا در زیرساخت های راه‌ها، سال ها زمان لازم است تا به شرایط باثباتی از نظر ایمنی راههای استان برسیم و می طلبد که این نقیصه با تلاش و همت همه دستگاههای متولی پوشش داده شود.

وی گفت: باتوجه به هزینه بالای نصب و نگهداری سیستم های نظارتی هوشمند از جمله دوربین های ثبت تخلفات و هزینه دوچندان تعمیر آنها درپی تخریب توسط برخی افراد و همچنین تخلیه زباله در حاشیه راه‌ها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد، ضرورت دارد این موضوعات در اولین جلسه شورای تامین استان مطرح و ضمن اجرای اقدامات کنترلی و بازدارنده، برخورد قاطعانه و جدی با عاملان تخریب و تخلفات فوق در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در ادامه گفت: تخریب و سرقت علائم منصوبه درمحورها صدمات جبران ناپذیری به تلاش های شبانه روزی دستگاههای متولی ارتقاء ایمنی وارد می‌کند.

عباس شرفی اظهار داشت: تخلیه زباله ها زیبنده ورودی های مرکز استان نیست، علیرغم اینکه عوامل راهداری به صورت مستمر اقدام‌ به جمع آوری زباله ها در حاشیه راهها و ورودی شهرهای استان به ویژه ورودی جنوبی خرم آباد می نمایند متاسفانه همچنان شاهد تخلیه زباله ها در این مناطق هستیم که همکاری دهیاری ها، بخشداری ها و شهرداری ها را می طلبد.

وی از اهتمام راهداری لرستان در امر زیباسازی منظر و مبلمان جاده ای بخصوص ورودی شهرها تا قبل از نوروز ۱۴۰۰ خبر داد و گفت‌: با توجه به کاهش ۴۱درصدی تلفات ناشی از تصادفات در استان، با تعامل بیشتر دستگاه های عضو کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل، فعال شدن کمیته های زیرمجموعه کمیسیون، به روزرسانی اعلام آمار از سوی پزشکی قانونی و تحلیل و برنامه ریزی می توان به کاهش بیشتر سوانح و بهبود شاخص های ایمنی در استان امیدوار بود.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای ایمن سازی و حذف نقاط پرتصادف ورودی شهرهای استان انجام شده و یا در حال اجرا است که اتمام روشنایی ورودی کوهدشت، روشنایی نقاط کور نورآباد و خرم آباد، ساماندهی تقاطع های پادگان مهندسی و گوشه محسن بن علی بروجرد و تقاطع های محور خرم آباد_ بروجرد می‌باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.