| کد خبر: 221520 |

افزایش ترددهای برون‌شهری در ۲۴ ساعت گذشته!

درحالیکه اعمال محدودیت در ترددهای برون شهری، برخلاف تجربه پیشین که به صورت ناگهانی اعلام شده بود، این بار کمی قبل از تعطیلات به صورت رسمی اعلام شد، آمارها از افزایش تردد برون شهری در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد.

تین نیوز

درحالیکه اعمال محدودیت در ترددهای برون شهری، برخلاف تجربه پیشین که به صورت ناگهانی اعلام شده بود، این بار کمی قبل از تعطیلات به صورت رسمی اعلام شد، آمارها از افزایش تردد برون شهری در ۲۴ ساعت گذشته خبر می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش ۲/۲ درصدی میزان ترددهای برون‌شهری در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس اطلاعیه این مرکز، از تصاویر دریافتی دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های ترددشمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر کشور، سهم وسایل نقلیه سنگین از ترددهای شبانه‌روز گذشته ۱۵/۹ درصد،  اوج تردد بین ساعت‌های ۱۷ تا ۱۸ و کم‌ترین تردد در ساعت‌های ۳ تا ۴ انجام شده است.

محدودیت های ترافیکی دوشنبه ۱۲ آبان ماه الی شنبه ۱۷ آبان ماه ۹۹                                                                                   

۱.موتورسیکلت :

تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۲ الی ساعت ۶ روز شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۷ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع است.

تبصره- تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

۲.نقلیه سنگین (به استثناء حاملین مواد سوختی و یا فاسدشدنی) :

محور هراز :

الف- تردد کلیه تریلرها کماکان ممنوع می باشد.

ب- تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۲ و همچنین از ساعت ۶  روز سه شنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۳  الی ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.

پ- تردد کلیه کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز پنجشنبه مورخ ۹۹/۰۸/۱۵ و همچنین از ساعت ۶  روز جمعه مورخ ۹۹/۰۸/۱۶  الی ساعت ۲ بامداد روز بعد در محور هراز ممنوع است.

جزییات اعمال محدودیت جدید برای تردد خودروها

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور روز گذشته اعلام کرد براساس ابلاغیه وزارت کشور و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از دوشنبه ساعت ۱۲ ظهر تا جمعه ساعت ۲۴ ممنوعیت تردد در ۲۵ استان اعمال می‌شود و ادارات کل راهداری این استان‌ها موظف به همکاری با پلیس راهور هستند.

مژگان جلیلیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با ابلاغ وزارت کشور، از دوشنبه محدودیت رفت و آمد در ۲۵ شهر مراکز استان‌های قرمز اعمال می‌شود و خروج خودروهای شخصی با پلاک بومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به ۲۵ مرکز استان ممنوع است.

وی افزود: براساس ابلاغیه وزارت کشور، ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با هماهنگی پلیس راهور استان اقدام به انسداد معابر غیراصلی می‌کنند اما خودروهای عمومی، انتظامی، امدادی، درمانی، خدماتی، حمل کالاها و مواد اساسی مشمول این ممنوعیت‌ها نمی‌شوند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور ادامه داد: ممنوعیت تردد در مراکز استان‌های تهران، البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، کرمانشاه، بوشهر، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهار محال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان و کرمان اعمال شده و برای استان‌های تهران و البرز از انتهای حوزه استحفاظی آغاز و از ورود پلاک غیربومی و خروج آن ممنوع می‌شود. بر این اساس متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.

جلیلیان گفت: از همه مردم می‌خواهیم با توجه به ابلاغیه‌های متعدد ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از هرگونه سفر خودداری کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.