| کد خبر: 209175 |

◄ کاهش 94 درصدی تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز 99

در تعطیلات 30 روزه نوروز 99، از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین‌ماه، شاهد کاهش 94 درصدی میزان تصادفات و تلفات در جاده‌های کشور بودیم.

تین نیوز

آمار و ارقام ارائه شده توسط وبسایت سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل و نقلی کشور نشان می‌دهد در تعطیلات 30 روزه نوروز 99، از تاریخ 20 اسفند تا 20 فروردین‌ماه، میزان تصادفات و تلفات در جاده‌های کشور 94 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، با توجه به محدودیت‌های تردد و طرح فاصله‌گذاری در ایام نوروز امسال، آمار تلفات ناشی از تصادفات جاده نسبت به نوروز سال 98 کاهش چشمگیری داشته است.

بر اساس گزارش وب‌سایت  سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل‌ونقلی کشور، در فاصله 20 اسفند تا 20 فروردین 99، تعداد یک هزار و 861 سانحه در جاده‌های کشور اتفاق افتاد که در این تصادفات 3 هزار و 600 نفر مصدوم و 443 نفر نیز جان خود را ازدست‌داده‌اند. 

این در حالی است که در همین بازه تاریخی در سال گذشته، 20 برابر امسال سانحه در جاده‌های کشور رخ داد. در تعطیلات نوروز 98 35 هزار و 861 سانحه رانندگی در جاده‌های کشور رخ داد که در این سوانح 28 هزار و 384 نفر مصدوم و یک هزار و 555 نفر جان خود را از دست دادند.

در تعطیلات نوروز 99، متوسط تصادف در روز برابر با 62 تصادف، متوسط مصدوم برابر با 120 مصدوم، و متوسط تعداد کشته برابر با 15 نفر است. 

این آمار نشان می‌دهد که بیشترین تصادفی که در یک روز در تعطیلات نوروز 99 ثبت‌شده است98 تصادف و کمترین تصادف نیز 41 تصادف است.

این در حالی است که در مدت‌زمان مشابه در سال گذشته، بیش‌ترین سانحه ثبت‌شده هزار و 983 و کمترین آن 971 تصادف است.

به گزارش تین نیوز، طرح محدودیت در ورودی و خروجی شهرها به منظور کنترل سفرها و کاهش ترددها برای قطع زنجیره کرونا، قبل از شروع تعطیلات نوروز آغاز و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت. این مصوبه ستاد ملی مبارزه کرونا علاوه بر کمک به پیشگیری از بیماری، تاثیر بسزایی در کاهش حوادث نوروزی جاده های کشور نیز داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.