| کد خبر: 208021 |

افزایش مسافرت به استان‌های جنوبی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:‌ آمار سفرها و مراجعه به استان‌های جنوب کشور افزایش داشته است.

تین نیوز

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:‌ آمار سفرها و مراجعه به استان‌های جنوب کشور افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت در جلسه پرسش و پاسخ به سؤالات خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در 13 استان کشور شاهد کاهش شیوع ابتلا به ویروس کرونا بوده‌ایم، اظهار داشت: ما بارها تاکید کرده‌ایم اگر تا دو هفته آینده مردم نکات بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و از سفر کردن پرهیز کنند زنجیره انتقال کرونا قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: موارد بسیاری مشاهده می‌کنیم که افراد زیر 14 سال ناقل این بیماری هستند که در هنگام سفر کردن و مراجعه به اماکن عمومی یا در دید و بازدیدها می‌توانند این بیماری را به افرادی که از سن و سال بالایی برخوردار هستند یا دارای بیماریهای زمینه‌ای هستند انتقال دهند.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت با گلایه از هموطنانی که در این روزها بدون توجه به توصیه‌های پزشکان و وزارت بهداشت به مسافرت رفته‌اند اظهار داشت:‌ ما به این افراد توصیه می‌کنیم از تجمع و حضور در اماکن شلوغ پرهیز کنند و در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری با شماره تماس 4030 ارتباط برقرار کنند. همچنین لازم است این افراد در صورت مشاهده علائم اقدام به خود قرنطینگی در منزل کنند.

رئیسی با بیان اینکه کنترل و غربالگری دقیق در ورودی های استان‌ها در حال انجام است گفت: ما نمی‌توانیم اعلام کنیم با این اقدام صد در صد موارد ابتلا را شناسایی می‌کنیم اما کنترل نکردن بیماران و افراد ناقل نیز کاری اشتباه است. بسیاری از کشورهای اروپایی در حال حاضر در بحران شیوع کرونا قرار دارند و از قوه قهریه مانند جریمه برای پیشگیری از حضور افراد در تجمع‌ها استفاده می‌کنند اما ما تلاش کردیم با ارائه توصیه‌های بهداشتی مردم را آگاه کنیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از افراد مبتلا جزو ساکنان بومی شهرهای استان‌ها هستند توضیح داد: در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این باره در دسترس نیست و ما در حال جمع‌آوری این اطلاعات از طریق اپلیکیشن‌ها و خانه‌های بهداشت هستیم. اما به طور کلی بار مراجعه به استان‌های شمالی کاهش یافته و با افزایش بار مراجعه به استان‌های جنوبی مواجه هستیم.به طور کلی در این 13 استانی که شاهد کاهش شیوع هستیم می‌توانیم اعلام کنیم چنین افرادی در منازل خود حضور بیشتری داشتند و از مسافرت کردن پرهیز کردند.

 معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان اظهار داشت: کیت تشخیص کرونا برخلاف ادعاهای مطرح شده در برخی رسانه‌ها از دو ماه قبل در کشور چین تولید شد و ما از یک ماه قبل این کیت‌ها را از چین تحویل گرفتیم و بلافاصله بعد از تشخیص بیماری نتایج را در رسانه‌ها اعلام کردیم. در مورد کیفیت کیت‌های داخلی و خارجی نمی‌توان به صورت دقیق اظهار نظر کرد اما در حال انجام آزمایش‌های بالینی هستیم تا در صورت تائید شدن کیفیت کیت‌های داخلی آزمایشات بیشتری را به صورت روزانه انجام دهیم. ما هنوز از پیک بیماری عبور نکرده‌ایم و اینکه در برخی استان‌ها شاهد کاهش شیوع بوده‌ایم به معنای این نیست که نباید نکات بهداشتی را رعایت کنیم. خوشبختانه درصدی از تخت‌های آی‌سی‌یو در استان‌هایی که در بحران قرار داشته‌اند طی روزهای اخیر خالی شده‌‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.