| کد خبر: 20038 |

طرح جامع جاده‌های شهرضا تدوین می‌شود‌

تین نیوز | رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرضا گفت: طرح جامع شهر شهرضا در حال بررسی بوده و به زودی این طرح که در آن ۲ باند کندرو به موازات کمربندی شهرضا در دستور کار قرار گرفته، تدوین می‌شود.
 
مجتبی حاجیان در نشست بررسی مشکلات ترافیکی شهرستان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور کتابچه‌ای با عنوان ایمنی راه‌ها در دستور تهیه است.
 
وی افزود: در صورت تأمین منابع مالی استانی و مالی می‌توانیم با حذف نقاط حادثه خیز شاهد کاهش تصادفات در محور اصفهان به شهرضا باشیم.
 
رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرضا گفت: جاده‌ها به تنهایی در تصادفات نقش ندارند و وسیله نقلیه  و معاینه فنی آن نیز در تصادفات دخیل هستند.
 
حاجیان بیان کرد: در سال‌های 91 و 92 به دلیل عدم اختصاص 30 درصد بودجه تملک دارایی، اداره راه و شهرسازی شهرضا 200 درصد بیشتر از اعتبارات تملک و دارائی استانی کار انجام داده است.
 
وی گفت: محور اصفهان- شهرضا و شیراز به طول180 کیلومتر بوده که 150 کیلومتر آن را بغل‌بندی کردیم و اگر خودرویی بر اثر خواب آلودگی یا تصادف از جاده منحرف شد، تها فقط خسارت جرحی اتفاق بیفتد و فوت به همراه نداشته باشد.
 
رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرضا تصریح کرد: لکه گیری محور اصفهان- شهرضا با اعتباری بیش از 300 میلیون تومان انجام شده و روکش آسفالت این محور در آینده‌ای بسیار نزدیک با اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان انجام می‌شود.
 
وی تأمین منابع مالی را شرط اصلی توسعه راه‌های شهرستان شهرضا دانست و گفت: برای شتاب بخشی به روند توسعه شهرستان نیاز به منابع مالی لازم در جهت توسعه و نگهداری راه‌ها داریم.
 
حاجیان خاطرنشان کرد: در 20 کیلومتر محور شهرضا و سمیرم آمار تصادفات بالا بوده و نیاز است سازمان راهداری و حمل و نقل استان اعتباری برای نصب دوربین کنترل سرعت در این محور و محور شهرضا- شیراز قرار دهد.
 
وی اظهار کرد: طرح جامع شهر شهرضا در حال بررسی بوده و در این طرح، 2 باند کندرو به موازات کمربندی شهرضا پیش‌بینی شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.