| کد خبر: 197194 |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای؛

◄ مدیریت خودروهای سواری مانع بروز گره‌های ترافیکی در ایام اربعین

مهران قربانی، اگر حجم زیادی از وسایل نقلیه به سمت مرزها حرکت کنند قطعا گره‌های ترافیکی در برخی شبکه راه‌ها به وجود خواهد امد که مدیریت آن با پلیس راه خواهد بود..

تین نیوز

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سرویس‌دهی عادی به زائران اربعین از مبادی حرکت تا رسیدن به مرزهای چهارگانه خروج از کشور خبر داد و گفت: اگر حجم زیادی از وسایل نقلیه به سمت مرزها حرکت کنند قطعا گره‌های ترافیکی در برخی شبکه راه‌ها به وجود خواهد آمد که مدیریت آن با پلیس‌راه خواهد بود.

مهران قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز، با اشاره به این‌که مدیریت سفر خودروهای سواری موجب کاهش ترافیک در بخش اتوبوسی خواهد شد، اظهار کرد: با این اتفاق قطعا اربعین امسال نسبت به سال گذشته از انسجام و نظم بیش‌تری برخوردار است.

وی با تاکید بر این که ناوگان مسافربری قاعدتاً از شبکه راه‌هایی استفاده می‌کند که برای ایام اربعین بهسازی و تجهیز شده‌اند، گفت: طبق گزارش سال گذشته ما در مسیر رفت با مشکل خاصی روبه‌رو نبودیم و مشکل زمانی شروع می‌شود که، بازگشت از کشور عراق به سمت مقاصد زائران با حجم تقاضای بالا صورت می‌گیرد.

قربانی با بیان این نکته که پیک تردد در مرزهای چهارگانه در دو روز پیش و دو روز بعد از مراسم اربعین، رخ می‌دهد، افزود: امسال به واسطه قرار گرفتن اربعین در روز شنبه ممکن است از چند روز قبل نیز با حجم بالای تردد در مرزهای چذابه، خسروی، شلمچه و به ویژه مهران مواجه باشیم.

به گفته وی، با توجه به محدودیت‌های مرز مهران اگر زائران در بازگشت از کشور عراق از مرزهای خسروی، چذابه و شلمچه استفاده کنند قطعا با مشکل خاصی در ورود به کشور رخ نخواهد داد.

قربانی با اشاره به همراهی استان‌های معین به منظور انتقال زائران به مقاصد، گفت: پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته مشکلات زائران در بازگشت به کشور کم‌تر باشد.

این مقام مسئول در پاسخ به این پرسش که چند درصد به میزان ترافیک جاده‌‍‌ای در ایام اربعین افزوده خواهد شد، عنوان کرد: ویژگی خاص سفرهای اربعین قابل پیش‌بینی نبودن میزان استقبال مردم از سفر به عتبات است و هر لحظه ممکن است شور زیارت شدت پیدا کند و موج جدیدی به خیل مسافران جاده‌ای بیفزاید، به همین دلیل نمی توان پیش‌بینی دقیقی در این باره داشت.

وی از بکارگیری الگوی «هاب» در سفرهای اربعین اشاره کرد و گفت: برای این‌که به ویژه شبکه راه‌ها، پایانه‌ها و اتوبوسی ایلام بتواند خدمات بهینه‌ای را ارائه کند از الگوی پشتیبان یا همان هاب استفاده کردیم که امید می‌رود با همکاری پلیس‌راه سفرهای خوبی را در اربعین سال 98 تجربه کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.