| کد خبر: 196887 |

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم؛

◄ زائران قمی در بازگشت ابتدا به همدان می‌روند / استان همدان معین مسافران شهر قم

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، از تغییر روش جابه‌جایی زائران اربعین در مسیر بازگشت از عراق خبر داد و گفت: استان همدان به عنوان استان معین در جابه‌جایی زائران استان قم، اقدامات لازم برای بازگشت مسافران این شهر را به انجام می‌رساند.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، از تغییر روش جابه‌جایی زائران اربعین در مسیر بازگشت از عراق خبر داد و گفت: استان همدان به عنوان استان معین در جابه‌جایی زائران استان قم، اقدامات لازم برای بازگشت مسافران این شهر را به انجام می‌دهد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، حمید سالاری ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: در ایام اوج سفر اربعین که از 24 تا 29 مهرماه پیش‌بینی شده است مسافران استان قم که عمدتا مرز مهران را برای بازگشت به کشور انتخاب می‌کنند به منظور رسیدن به قم ابتدا باید به شهر همدان رفته و از آن‌جا به سوی مقصد خود حرکت کنند.

وی همچنین از افزایش 35 درصدی نرخ تن‌بر کیلومتر خبر داد و گفت: مرحله دوم تن برکیلومتر با استناد به مصوبه اخیر شورای عالی هماهنگی کشور به اجرا گذاشته شد.

 سالاری، ضمن اشاره به افزایش 35 درصدی نرخ حمل بار در مرحله دوم طرح تن‌بر کیلومتر، اظهار کرد: تغییر نرخ تن‌بر کیلومتر به صورت کاملا کارشناسی شده  از 1033 به 1400 ریال افزایش پیدا کرد.

وی با بیان این مطلب که، در راستای اعاده حقوق رانندگان، کامیون‌داران و خودمالکان ناوگان جاده‌ای، و هم‌چنین افزایش رقابت جهت تسریع در عملیات حمل و نقلی در زمان پیک بار، مرحله دوم از طرح تن برکیلومتر در سراسر کشور، اجرایی شد، تصریح کرد: در نخستین مرحله از این طرح که در سال گذشته به مرحله اجر درآمد، نرخ حمل بار براساس هرتن‌برکیلومتر یک هزار و سی وسه ریال تعیین شده بود ولی در دومین مرحله از اجرای این طرح، نرخ حمل بار در هر تن‌برکیلومتراز 1033 ریال به 1400 ریال افزایش یافت.

سالاری با اشاره به این که، مصوبه 209 شورای عالی ترابری کشور ، مرحله دوم طرح تن بر کیلومتر از اواسط شهریورماه سال جاری درتمام کشور و به طور هم‌زمان به اجرا گذاشته شد، گفت: براساس کارهای کارشناسی انجام شده هزینه‌های حمل محاسبه می‌شود و امسال نیز با در نظر گرفتن این آیتم، نرخ تن‌برکیلومتر افزایش پیدا کرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در پاسخ به این  سوال که تفاوت اساسی مرحله نخست تن‌بر کیلومتر با مرحله دوم آن چه تفاوتی دارد، خاطرنشان کرد: تفاوت مرحله اول تن‌برکیلومتر با مرحله دوم آن تنها در افزایش 35 درصدی نرخ تن‌بر کیلومتر است.

وی تاکید داشت: نرخ در تن‌بر کیلومتر براساس کارهای کارشناسی است و آیتم‌های زیادی در محاسبه آن دخیل است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.