| کد خبر: 196754 |

۴۰۰ کیلومتر جاده روستایی چهارمحال و بختیاری نیازمند آسفالت است

استان چهارمحال و بختیاری با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۴۱ شهر و حدود ۸۴۰ روستا و آبادی است که حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

تین نیوز

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی این استان حدود ۴۰۰ کیلومتر آن خاکی است و نیازمند زیرسازی و آسفالت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خدایار باقری هارونی اظهار داشت: هم‌اکنون  ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی در این استان وجود دارد که از دو هزار و ۳۸۱ کیلومتر راه روستایی موجود در استان  بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلومتر آسفالت شده است و ۴۰۰ کیلومتر مابقی خاکی است. 

به گفته وی از میزان راه روستایی استان ۲۹۱ کیلومتر در محدوده شهرستان اردل، ۱۷۳ کیلومتر در بروجن، ۱۰۹ کیلومتر در بن، ۱۱۹ کیلومتر در سامان، ۱۳۶ کیلومتر در شهرکرد، ۶۸ کیلومتر در فارسان، ۷۷۱ کیلومتر در لردگان، ۵۸۱ کیلومتر در کوهرنگ و ۱۳۲ کیلومتر در شهرستان کیار واقع شده است. 

مسئول راه روستایی اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ششم توسعه، تمامی جاده‌های استان از جمله راه روستایی باید آسفالت شود. 

باقری تصریح کرد: به دلیل موقعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن استان، هزینه بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی و آسفالت کردن راه‌های روستایی چهارمحال و بختیاری با مشکلاتی روبه رو است. 

وی از آسفالت ۴۰ کیلومتر راه روستایی در مناطق سخت گذر شهرستانهای لردگان، کوهرنگ ، کیار و شهرکرد در نیمه نخست امسال خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح افزون بر ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 استان چهارمحال و بختیاری  با ۹۴۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان، ۴۱ شهر و  حدود ۸۴۰ روستا و آبادی است که حدود ۴۰ درصد از جمعیت استان در مناطق روستایی ساکن هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.