| کد خبر: 196396 |

تردد شبانه خودروهای سنگین در خور و بیابانک ممنوع شد

تردد شبانه اتوبوس، کامیون و تریلرهای حامل سنگ در جاده‌های منتهی به خور و بیابانک در شرق استان اصفهان تا پایان شهریور امسال ممنوع شد.

تین نیوز

تردد شبانه اتوبوس،کامیون و تریلرهای حامل سنگ در جاده‌های منتهی به خور و بیابانک در شرق استان اصفهان تا پایان شهریور امسال ممنوع شد.

به گزارش تین نیوز به ایرنا، فرماندار خور و بیابانک اظهار کرد: تردد اتوبوس با مبدا یا مقصد استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس و انواع کامیون، کامیونت و تریلر به‌ویژه حامل‌های سنگ از ساعت ۲۰ تا شش صبح در جاده خور به طبس و خور به جندق و بالعکس تا پایان شهریور ممنوع است.

عباس بلانیان با بیان این‌که برای تردد اتوبوس‌های مسافربری مسیر گرمسار در نظرگرفته شده است، افزود: تردد انواع حامل‌های مواد سوختی و خطرناک نیز از ساعت ۲۴ تا شش صبح تا پایان شهریور فقط با دو راننده دراین جاده امکان دارد.

وی اغلب جاده‌های برون شهری خور و بیابانک را دو طرفه عنوان کرد و ادامه داد: این ممنوعیت هرساله در ایام تعطیلات نوروز و روزهای پایانی تابستان در جاده‌های شهرستان اجرا می شود. 

فرماندار خور و بیابانک همچنین گفت: مهم‌ترین علل تصادفات در جاده‌های خورو بیابانک توجه نداشتن به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی بوده است.

بلانیان افزود: ۹۰ درصد تصادفات در جاده‌های خور و بیابانک خستگی و توجه نکردن به جلوست که از رانندگان انتظار می‌رود به هنگام رانندگی از هوشیاری کامل برخوردار باشند و به نکات ایمنی و علائم راهنمایی و رانندگی دقت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به دو طرفه بودن جاده‌های خور و بیابانک و کویری بودن آن، اگر استراحت و توقفی صورت نگیرد خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان حوادث تلخ و ناگواری هم‌چون واژگونی و تصادف‌های منجر به فوت را به دنبال دارد.

فرماندار خور و بیابانک گفت: روزانه ۱۰ هزار دستگاه خودروی سواری و حدود ۴۰۰ دستگاه تریلر حامل سنگ از جاده‌های خور و بیابانک عبور می‌کنند.

شهرستان خوروبیابانک با ۱۲ هزار کیلومتر وسعت بیش از ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

این شهرستان از شمال با شهرستان دامغان در استان سمنان، از جنوب با شهرستان اردکان در استان یزد، از شرق با شهرستان طبس در استان خراسان جنوبی و از غرب با روستای چوپانان در شهرستان نایین هم مرز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.