| کد خبر: 193967 |

لزوم تسریع در عملیات چهارخطه فیروزآباد - الشتر

عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز شد که قطعه نخست ان به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

تین نیوز

بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن مسیر جاده الشتر به فیروزآباد ضرورت تامین اعتبار و تسریع در اجرای عملیات چهارخطه کردن این مسیر افزایش می دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهرستان سلسله با بیش از ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۲۶۶ روستا از دوبخش مرکزی و فیروزآباد تشکیل شده که بخش فیروزآباد آن به واسطه قرارگیری بر سر راه ارتباطی شهرهای کرمانشاه و دلفان دارای بار ترانزیتی بالایی است و همواره مسیری پرتردد و حادثه خیز در سطح شهرستان محسوب می‌شود.

این مسیر علاوه بر اتصال شهر فیروزآباد و روستاهای تابعه به الشتر، تنها راه ارتباطی سلسله به استان‌های غربی نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل تعریض این محور و چهارخطه کردن آن برای شهروندان این شهرستان و همچنین مسافران این مسیر از اهمیت بسیار بالا و البته ویژه ای برخوردار خواهد بود.

این مسیر به دلیل بار ترافیکی بالا و حادثه خیز بودن نزد اهالی شهرستان سلسله به «جاده مرگ» شهرت یافته چرا که عرض کم و بار ترافیکی بالا سبب شده که  همواره آبستن حوادث جانی و مالی فراوانی برای ترددکنندگان آن باشد.

عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن جاده الشتر به فیروزآباد، سال ۹۰ در ۲ قطعه تعریف و آغاز  شد که قطعه نخست آن به طول حدود هشت کیلومتر در سال ۹۵ به بهره برداری رسید.

محمد امیری مسئول نمایندگی راه و شهرسازی سلسله بیان کرد: برای بهره‌برداری از قطعه اول این طرح ۱۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای افتتاح کامل قطعه دوم نیز با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

فرماندار سلسله در این باره اظهار داشت: به منظور تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر از طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر، ۱۷ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرستان به این طرح اختصاص یافته است.

شریف خسروی  با اشاره به این‌که طرح چهارخطه فیروزآباد - الشتر در مجموع دارای ۱۴.۶ کیلومتر طول دارد،  اظهار داشت: در قطعه نخست اجرای طرح هشت کیلومتر از این مسیر آسفالت و به بهره برداری رسیده و در قطعه دوم نیز حدود سه کیلومتر آماده آسفالت شده است.

وی گفت: ۵۰ میلیارد ریال نیز از توازن استانی به این طرح اختصاص یافته است.

خسروی اضافه کرد: به دلیل این‌که جاده الشتر - فیروزآباد در گذشته، روستایی بوده و زمین‌های کشاورزی حاشیه جاده نیز از قیمت بالایی برخوردار است، بنابراین از طراحی هندسی خوبی تبعیت نمی‌کند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود اداره کل راه و شهرسازی استان قیر مورد نیاز برای آسفالت سه کیلومتر از این طرح را تامین کند.

فرماندار سلسله با اشاره به معارضان مسیر اجرای طرح در فاز دوم، افزود: بخشی از این معارضان دولتی هستند که خوشبختانه حداکثر همراهی برای پیش برد عملیات اجرایی طرح را دارند اما تعدادی از آن‌ها اهالی روستاهای مسیر هستند که باید اقدامات لازم را برای همراهی آن‌ها نیز در راستای ادامه عملیات اجرایی طرح بکار گیریم.

 با توجه به اهمیتی که این مسیر در اتصال روستاهای بخش فیروزآباد با شهرالشتر و همچنین استان‌های غربی دارد و به منظور تامین امنیت جانی و مالی شهروندان ضروری است که اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره برداری هرچه سریع‌تر از این طرح در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.