| کد خبر: 193311 |

اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های سیل‌زده لرستان

یک هزار کیلومتر از راههای استان در سیل فروردین ماه امسال خسارت دید که برای بازسازی و احیا این محورها تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار کیلومتر از راههای استان در سیل فروردین ماه امسال خسارت دید که برای بازسازی و احیا این محورها تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا خالقی افزود: ۹۲۰ میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان  پس از تصویب وزارت راه و شهرسازی به تایید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور رسیده و در مرحله اول ۳۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر توزیع این رقم جبرانی بر اساس اولویت ادامه داد: یک‌هزار کیلومتر از راه‌های لرستان ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر سیل آسیب دیده که تلاش می شود ترمیم این محورها با دسته بندی های تخصصی انجام شود.

وی میزان خسارت سیل به حوزه های راه و شهرسازی و راهداری استان را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: چنانچه رقم مصوب شده برای استان به صورت مستمر و بر اساس پیش‌بینی‌ها تخصیص یابد بازسازی راه‌های سیل‌زده استان طی سه سال انجام خواهد شد.

 فروردین ماه امسال بر اثر بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه‌های شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان و سد مروک دورود نیز سرریز کرد که با جاری شدن سیلاب خسارت‌های فراوانی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه‌های استان لرستان وارد شده است.

لرستان حدود هشت‌هزار کیلومتر محور ارتباطی دارد که سهم راه‌های روستایی از این رقم حدود ۶ هزار کیلومتر است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.